FANDOM

Autorstwa Harretia
Era-rep

Nerra, to seloniańska mistrzyni zakonu Jedi oraz członkini organizacji znanej jako Szarzy Jedi, pochodząca z planety Selonia. Uczennica mistrza Yody oraz mistrzyni Avouci'ego Hebery. W walce posługuje się mieczem świetlnym o zielonym ostrzu i okazjonalnie noszonym u paska wibrosztyletem. Jedna z najbardziej utalentowanych szermierek w całym zakonie.

Biografia

Młodość

Niewiele wiadomo o życiu Nerry sprzed dołączenia do zakonu Jedi, jedyne informacje to fakt iż urodziła się na Selonii jako córka dwójki biednych farmerów, ze względu na naturalne umiejętności posługiwania się mocą została w wieku trzech lat zabrana od rodziny.

Wczesne szkolenie

W wczesnych latach swojego szkolenia Nerra nauczyła się podstawowych technik mocy, oraz posługiwania się mieczem świetlnym. W wieku 10 lat pod okiem mistrza Yody udała się na planetę Illum, by wybudować swój pierwszy miecz świetlny. Po krótkich poszukiwaniach znalazła ona zielony kryształ "mędrca". W wieku trzynastu lat została przydzielona na szkolenie do mistrza Yody.

Kryzys na planecie Fondor

W wieku lat czternastu wraz z Mistrzem Yodą i małym oddziałem Sił rozjemczych udała się na znajdującą w obszarze Kolonii górniczą planetę Fondor. Powodem interwencji sił Republiki były wielokrotne najazdy na planetę ze strony operujących w Systemie Sefon piratów.

Po krótkim pobycie na planecie, została ona zaatakowana przez piratów. Nerra wraz z mistrzem Yodą zakradają się na statek piratów, po czym udają się na jeden z kontrolowanych przez nich księżyców. Po podsłuchaniu rozmowy między kilkoma piratami dowiaduje się że próbują oni przejąć znajdujace się na orbicie Fondoru stocznie produkujące statki, aby za ich pomocą podbić obszar Kolonii, a później planety Jądra.

Na krótko po tym jej obecność zostaje wykryta, jest ona porwana przez piratów. Ich przywódca — Blak wydedukował iż poza Nerrą na księżycu znajduje się jeszcze jeden Jedi. Po jakimś czasie Yoda dotarł do pomieszczenia w którym więziona i torturowana była Nerra. Po krótkim pojedynku z Blakiem, Yoda wraz z Nerrą zdołali uciec kradzionym statkiem.