FANDOM

Autorstwa Nihilicenta
Era-foEra-nr
My jesteśmy Najwyższym Porządkiem, prawdziwym Porządkiem, a wszystkie inne najwyższe porządki tylko nas naśladują
— Armitage Hux

Najwyższy Porządek nazywany także Porządkiem — jest galaktycznym autokratycznym rządem powstałym w następstwie galaktycznej wojny domowej. Jego pierwszym przywódcą był Darth Plaguies kryjący się pod tożsamością pochodzącej z nieznanych regionów starożytnej istoty nazywanej Snoke'iem, później władze przejął wielki mistrz RenKylo, po przegranej w walce z Nową Republiką Porządek składał się głównie z Nieznanych Regionów oraz kilku twierdz rozsianych po zewnętrznym rubieżu galaktyki. Władzę w tym co pozostało z tegoż państwa przejęła rada moffów która momentalnie rozpoczęła Operację:Lurkingman polegającą na szybkim zniszczeniu najbliższych do ich twierdz baz Nowej Republiki, operacja powiodła się i państwo mogło wejść w okres stabilizacji oraz rozbudowy armii i floty.

Polityka

Do momentu przejęcia władzy przez Kylo Rena rzeczywista opozycja wobec Snoke'a nie istniała, a wszelkie bunty niszczone były w zarodźcu, przykładem tego jest niesławna Czystka Pellaeonistów podczas której łącznie zabito około 4000 ludzi — zarówno oficerów, ich rodziny, żołnierzy oraz zwykłych obywateli w jakikolwiek sposób związani z postacią Admirała Gilada Pellaeona. Po śmierci Snoke'a i przejęciu jego roli przez Kylo Rena ze względu na jego mniejszy autorytet w porządku wyklarowało się kilkanaście frakcji, takich jak:

  • Lojaliści Rena — strona wspierające Kylo Rena, głównie rycerze Ren oraz kilku młodszych oficerów.
  • Dominacja — strona wspierająca Maela Rena, faszystowska frakcja swoimi postulatami nawiązująca do starego Szablon:Galactic Empire. Głownie rycerze Ren, młodzi oficerowie armii oraz floty NP oraz kilku niedobitków z Gwardii Praetoriańskiej
  • Progresywiści — stronnictwo pozbawione przywództwa, opozycja w stosunku do frakcji Rena, jej czołowymi działaczami są Armitage Hux oraz Natasi Daala. Zakładają oni utworzenie liberalnego reżimu podobnego do tego z Imperium Galaktycznego lat 19 BBY-0 BBY/ABY.
    • Republikanie — podfrakcja wyżej wymienionej, zakłada powrót do Republiki Galaktycznej z lat 32 BBY-19 BBY.
  • Thrawniści — zwolennicy Wielkiego Admirała Thrawna, zakładają oni zastosowania w życie ideologii Thrawnizmu łączącej w sobie ideały Chissów oraz potęgę Imperium.

W Porządku występuje wiele innych frakcji jednak wyróżnione wyżej posiadały tam największe wpływy, aż do momentu upadku NP.

Historia

W tej sekcji opisywane będą dzieje Porządku od momentu jego upadku w roku 35 ABY, jeśli ciekawią cię kanoniczne informacje odnośnie państwa w latach poprzedzających jego upadek udaj się na Wookiepedię

Przywrócenie porządku w Nieznanych Regionach

Po tym kiedy pierwsze komunikaty o przegranej porządku dotarły do oddziałów znajdujących się w nieznanych regionach zastosowano tak zwaną Operację:Thunderbolt polegającą na stłumieniu wszelkiego oporu przy użyciu floty Chissów oraz znajdujących się w Regionach Garnizonów junty. Powołano również tymczasowy organ rządzący w postaci Rady Moffów złożonej głównie z byłych członków floty Imperium, liderem owej rady została Nataasi Dalla.

Obrona twierdz w Zewnętrznych Rubieżach

Małe grupki armii oraz floty NP ciągle znajdowały się rozsiane po zewnętrznych rubieżach oraz na kilku światach jądra m.in. na:

Z powodu zmasowanej ofensywy Republiki nie wszystkie planety zostały obronione zdołano jednak utrzymać Endor, Mustafar oraz Berol's Den.