FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-nrEra-foEra-legacyEra-unk
Era-jerzverse-dark

Nadwielki moff (eln. Onsóder Moffe) to ranga używana w Drugim Imperium. Została utworzona w 30 ABY. Stopień ten otrzymują dowódcy ogromnych okrętów (takich jak Meganiszczyciel typu Supremacy II) lub gubernatorzy ogromnych terytoriów.
25z

Oznaczenie nadwielkiego moffa

Nadwielkimi moffami w czasach Imperatora Vandara Ren byli gubernatorzy Arteconu oraz Zachodniego Nadsektora (do 66 ABY, kiedy to Imperator podczas bitwy o Mandalore zdegradował nadw. moffa Calixę Marnę do stopnia wielkiego moffa) Były plany nadania tego stopnia wielkiemu moffowi Tramaru Christianowi Advare, ale pozostali wielcy moffowie (na czele z gubernatorem Bothawui) nie zgodzili się na to. W 97 ABY otrzymał jednak ten tytuł zamiast Candusa Kryze. Na nadanie tego stopnia (tak jak wielkiego admirała i wielkiego moffa) potrzebna była zgoda Rady Imperialnej. Stopień nadwielkiego moffa otrzymywali zazwyczaj ci spośród wielkich moffów, których Imperator darzył największym zaufaniem, ponieważ osoby z tym stopniem były najważniejszymi doradcami i praktycznie zastępcami Imperatora. Z tego powodu w tym samym czasie nadwielki moff mógł być tylko jeden na całe Imperium.

Znani nadwielcy moffowie