FANDOM

Era-impEra-nr
Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Myśliwiec TIE/se znany także jako Sekalau (mdb. "Śmierć z góry") lub All-Borqsc (cath. "Statek") - specjalna wersja myśliwca TIE/LN używana przez Skrzydła Bogów Kardynałów Ondai.

Historia

Plany TIE/se, znanego wtedy jeszcze jako "prototyp" znajdowały się w bazie Imperium na planecie Kashyyyk. Kardynałowie Ondai chcąc je zdobyć i móc produkować owe statki TIE jeszcze zanim zrobiłoby to Imperium do obrony przed Rebeliantami przeprowadziło Operację Amnezja dzięki której udało im się wykraść plany i schematy statku a następnie momentalnie rozpocząć produkcję na dwa lata przed Imperium. Spowodowało to że wersja Kardynalska była nieco bardziej "prymitywna".

Imperium wyprodukowało tylko kilka statków tego typu, a potem podarowała Selonianom za lojalność wobec Imperium w walce z Rebeliantami w 4 ABY podczas Drugiej Bitwy o Selonię.

Różnice

TIE/se były bardziej wytrzymałe od TIE/LN oraz były nieco inaczej zbudowane. Specjalna wersja stworzona dla ochroniarzy królowych znana nieoficjalnie jako TIE/sf wyposażona była w tarcze, hipernapęd, lepsze bronie i sensory oraz kokpit z miejscem dla dwóch, a także system podtrzymywania życia.

Wielu Imperialnych inżynierów potępiało decyzję, nazywając ją wyrzuceniem pieniędzy w błoto, ponieważ Selonianie nie wylatują poza planetę, co też sprytnie wykorzystała pomysłodawczyni rozdawnictwa, Iviska Manutra, sugerując że z własną flotą Selonianie będą potrzebowali mniej pomocy Imperium, a co za tym idzie inżynierowie nie będą się męczyć z budową nowych TIE. Choć nie miało to technicznie sensu, inżynierowie dali się nabrać. Zbudowano łącznie 30 standardowych TIE/se i 10 TIE/sf. Wysłano je także kilku Catharom oraz Cantrosianom.

Rola w kulturze Selonian

Selonianie po otrzymaniu statrków wyobrażali sobie często wszystkie TIE jako TIE/se, zwłaszcza podczas opowiadania legend o Przebudzeniu Mocy.

Seloniańscy piloci, pomimo w zestawie ze statkami otrzymania stosownych mundurów i tak pilotowali TIE/se bez nich, albo się w nie nie mieszcząc, albo dlatego że były one przystosowane dla humanoidów, nie dla łasico-podobnej rasy, która po prostu rozrywała je ogonami i nogami, toteż zostały one przekazane królowej jednego z rojów, która zrobiła sobie z nich posłanie, hełmów natomiast zaczęto używać jako garnków. Same statki zyskały sobie przydomek "oka Ondai".

W służbie Kardynałów

Po kradzieży ich schematów oraz rozpoczęciu produkcji, Statki TIE/se stały się wraz z Loatami podstawowymi myśliwcami Skrzydeł Bogów.