FANDOM

Era-foEra-ni
Autorstwa Silvera635
Murgott Okrutny (właśc. Murgott Desilijic Tiure) czasami zwany Rottą Juniorem — syn Rotty, wnuk Jabby. Władca Imperium Huttów a także przestępczego półświatka z okolicznych planet. W 43 ABY dzięki jego intrydze doszło do kolejnej wojny nadprzestrzennej. Zginął dwa lata później a władzę nad Imperium objęła Rada.

Biografia

Okres rozkwitu Imperium Huttów

Wczesne życie

Murgott urodził się i wychowywał na Tatooine. Tuż po urodzeniu, Murgott przejawiał nadmiar okrucieństwa jak na swój młody wiek – sadystycznie bawił się żywym pokarmem a także czasami mordował[1] strażników swego ojca, Rotty. Władca Imperium nie interesował się tym zbytnio, jednak gdy młody Murgott stał się pełnoletni i uznał by zająć należna mu pozycję, Rotta stał się kolejną ofiarą swego syna.

Przewrót pałacowy

Około roku 29 ABY, Murgott zaczął spiskować przeciw swojemu ojcu, Rocie, który według niego nie powinien rządzić Imperium. Miał poważne wątpliwości czy inny ród nie przejmie władzy i odtąd będzie rządził innymi. Zdesperowany Hutt postanowił zorganizować tzw. rebelię, która miała obalić rządy nędznego władcy. Murgott nie był samotny w swoich poglądach, wielu się z nim zgadzało m.in. Majrus, dowódca piratów. Syn Rotty zapewnił swoim poplecznikom uzbrojenie najlepszej jakości, sprowadzene z Nal Hutta od członków Rady Pięciu Rodów, którzy także wspierali poczynania młodego Desilijica. Po zdobyciu broni, przyszła pora na strategię. Przez kilkanaście tygodni spiskowcy tworzyli idealny plan.

W bliżej nieznanym miesiącu 29 ABY rozpoczęto I fazę zamachu. Polegała ona na zablokowaniu Tatooine, by Rotta nie zdołał umknąć a także by posiłki nie zdołały dotrzeć na planetę. Statkami oraz blokadą dowodził Bib Fortuna. Faza I została zakończona sukcesem. Niestety okręt na którym znajdował się Twi'lek został zniszczony przez wrogą flotę. Tymczasem na powierzchni doszło do potyczki, w wyniku której Rotta zdołał dotrzeć do transportowca. Został jednak zestrzelony przez jednego z piratów.

Murgott objął władzę nad Kartelami co spotkało się z niepokojem istniejącej ówcześnie Republice Systemowej. Niedługo później potomek Jabby zyskał przydomek Okrutny z racji swego zachowania i decyzji, których podejmował. Po objęciu władzy, Murgott przyjął na służbę dwóch gangsterów, Locke'a Harvesa i Oolina Sterma, z czego ten pierwszy pełnił funkcję osobistego doradcy władcy Imperium a także dowódcy jego straży. Za panowania następcy Rotty, Imperium Huttów urosło w siłę podbijając sąsiednie systemy okalające Tatooine a także zawarło sojusz z Imperium Systemowym.

Wojna nadprzestrzenna Huttów (43—45 ABY)

Intryga Murgotta (43 ABY)

Za chwilę, mój pomocnik, Harves cię zabije, a moim ludzie ogłoszą, że Państwo Mandaloriańskie nasyła na mnie zabójców i próbuje mnie uśmiercić. Pozostałe nacje obrócą się przeciw wam, Mandalorianom. A przede wszystkim Nowe Imperium.
— Murgott do Jadena Tano podczas jego misji wywiadowczej. [źródło]
Murgott mobilizuje wojska

Murgott mobilizuje swoje wojska.

W 43 ABY, Murgott oraz jego świta podczas przejadżki na Północnym Masywie został zaatakowany przez nieznanych napastników. Władca Imperium Huttów przeżył. Syn Rotty już dawno czekał na okazję by pogrążyć Państwo Mandaloriańskie na oczach innych nacji a także by wywołać wojnę, tak długo wyczekiwaną przez potężnego sojusznika Murgotta – Imperium Systemowe. Miesiąc później do jego pałacu zawitał zwiadowca znany jako Jaden Tano. Murgott wraz z pomocą Harvesa zastawił pułapkę na Naczelnika Sił Specjalnych Państwa Mandalorian.

Wywiadowca zdołał jednak uciec i przekazać raport odpowiednim osobom, w tym głowie państwa – królowi Mandalorian. Jednak potomek Jabby i Imperium Systemowe opracowało plan B, który polegał na zaatakowaniu bazy Koozmo na planecie Essex, która znajdowała się pod kontrolą Królestwa Systemów Mandaloriańskich.

Polowanie na Jadena Tano (43 ABY)

Murgott wraz z imperatorem Danetem postanoeił pozbyć się niebezpiecznego dla ich sojuszu Jadena Tano. Hutt wpadł na pomysł nadania fałszywej informacji o bandytach panoszących się w Hershavv na Nar Shaddaa. Kilka dni później na ojczystą planetę Huttów został wysłany oddział mandaloriańskich komandosów. W międzyczasie okręt Imperium Murgotta „Visitor” z oddziałem Havoka także poleciał na Nal Hutta. Piraci zastawiają pułapkę i dochodzi do bitwy, w której wyniku ginie Havok a dowództwo nad grupą przejmuje Draxler.

Osobowość

Murgott1

Murgott palący fajkę.

Relacje

Rotta Desilijic Tiure

Mój ojciec, Rotta Desilijic Tiure, nigdy nie zasługiwał na przewodnictwo klanowi Desilijic a co dopiero wielkiemu Imperium mego dziadka. Dlatego został weliminowany.
— Murgott o swoim ojcu.

Murgott uważał swego ojca za słabeusza, który w niczym nie przypominał energicznego Jabby, za którego Imperium Huttów wiele zyskało w przeciwieństwie do okresu rządów Rotty. Tymczasem Rotta dbał o swego pierworodnego syna i nigdy nie spodziewał się zbrodni, jakiej w późniejszym czasie dopuścił się Murgott, zabijając go z zimną krwią.

Locke Harves

Locke tuż po wynajęciu został mianowany nadwornym doradcą i dowódcą straży, wynikało to z zaufania Murgotta do najemnika. Następca Rotty jednak mylił się względem Harvesa, Locke uważał Murgotta za "kupę mięcha, która sra kredytami" i tylko ze względu na wysokie wynagrodzenie zgodził się na służbę u Hutta a potem go nie opuścił.

Oolin Sterm

Oolin był jednym z "pachołków", jak to sam określał Murgott. Sterm był płatnym najemnikiem, który dla kredytów był gotów zrobić wszystko. Desilijic Tiure zatrudnił go tylko ze względu na prośbę Locke'a, który był bliskim przyjacielem Oolina.

Danet

Jaden Tano

Poza światem Gwiezdnych Wojen

Murgott został wykreowany na potrzeby opowiadania Nowe zagrożenie.

Pojawienia

Ciekawostki

Przypisy

  1. Nie wiadomo jak to dokładnie robił ale miał swoje sposoby.