FANDOM

Era-soj
Era-wt-dark

Autorstwa Smokescreena4
Czego nie zrobisz słowem, dokonasz mieczem.
— Mikel w myślach [źródło]

Mikel Vicks - znany lepiej jako Maveth, najstarszy syn Rage'a Vicksa i Terry Vicks, członek rodu Warrenów. Były padawan w zakonie Jedi, rycerz Strażników Równowagi. Urodzony w 339 ABY. Od dziecka szkolony na Jedi. Wielki rywal Ellen Skywalker.

Historia

Przeszłość

Mikel urodził i wychował się na Peralii. Był szkolony pod okiem swojego ojca. Dostał od niego miecz, który należał dawniej do dziadka. Często wytykał błędy Ellen Skywalker, drugiej padawance Rage'a, przez co nie zyskał u niej zbytniej sympatii.

Ochrona Kryze'ów

Mikeljedi

Mikel podczas pojedynku z Darthem Benennvolem

W 355 ABY Mikel i Rage mieli ochraniać króla Mandalorian Felixa Kryze'a oraz jego syna Bastiana Kryze'a podczas pertraktacji Państwa Mandaloriańskiego z SPS na Gorgolii. Zaatakowało ich kilku zabójców. Rage rzucił się na nich i kazał zabrać Mikelowi Felixa i Bastiana na prom kosmiczny. Chłopiec wykonał polecenie. Kiedy byli na statku, będący na dachu Darth Benennvol wyciął dziurę w suficie i dostał się do środka. Wywiązał się pojedynek, podczas którego gwardziści i król  Mandalorian zginęli, a statek się rozleciał w trakcie lotu. Mikelowi cudem udało się uratować księcia Kryze'a, natomiast Sith uciekł. Padawan kazał Bastianowi przysiądz, że powie wszystkim, że on zginął, aby nie wybuchł konflikt, dotyczący tego, że Jedi nie dopełnili swoich obowiązków.

Ucieczka z zakonu

Mikel opuścił zakon i przyjął imię Maveth. Odnalazł Strażników Równowagi i przyłączył się do nich. O jego pochodzeniu wiedzieli jedynie nieliczni. Dopracował formę ósmą oraz zbudował nowy miecz świetlny.

Śmierć ojca

Maveth3

Mikel walczący z Yuuzhan Vongami na Gheil

W 360 ABY Rage Vicks został zabity przez agenta Praeventores. Aby się uspokoić, zaszył się w swoim pokoju i powtarzał słowa przysięgi, którą złożył wstępując do Strażników. W tym samym czasie Selethen podjął decyzję, że Maveth i jego przyjaciel Tristain polecą z nim na Gheil, gdzie od dawna tamtejszy patrol Strażników się nie odzywał. Tam napotkali Yuuzhan Vongów, którzy zabili dwóch Strażników. Mavethowi udało się uciec statkiem, a Selethen i Tristain nie mieli tyle szczęścia i udali się do dżungli.

Ponowne spotkanie z Ellen

Maveth7

Maveth na statku Qrastiana Ntrasa

Maveth przypadkowo natknął się na bitwę między Yuuzhan Vongami a Atronem, którą przybysze z innej galaktyki zdecydowanie wygrywali. Wyczuł, że na jednym ze statków jest Ellen, dlatego postanowił ją uratować. Zabrał ze sobą również Qrastiana Ntrasa, który przewodził Atronem w tej bitwie. Nie ujawnił jednak swojej tożsamości dawnej znajomej.

Powrót na Dantaar

Maveth zabrał Qrastiana i Ellen na Dantaar. Po drodze wytłumaczył obojgu, jak ich odnalazł. Skywalker zorientowała się kim jest Maveth, ale nie powiedziała o tym Ntrasowi. Kiedy wylądowali, mężczyzna wytłumaczył wszystko Regenowi i Hajainowi.

Wyjazd Hajaina

Kilka dni później Maveth odbył rozmowę z Hajainem odnośnie ratowania Selethena. Jak się okazało, Wysłannik Mocy nie chciał zabrać ze sobą Mavetha, uznając, że bardziej przyda się tutaj. Rycerza zmartwiła ta wiadomość, lecz jeszcze gorzej zniósł to, że Hajain miał zamiar dać tymczasowe dowództwo Regenowi, który uważał, że Maveth kłamał mówiąc, że Yuuzhan Vongowie wrócili.

Przekonywanie innych Strażników

Większość Strażników Równowagi popierała Regena, który wszędzie rozgłaszał, że Maveth kłamie w kwestii Vongów i tak naprawdę zabił Selethena i resztę na Gheil, by Hajain wyjechał a on objął władzę w zakonie pod jego nieobecność. Chłopak zaczął więc po nocach, razem z Ellen i Qrastianem przekonywać niezdecydowanych w tej sprawie, że to, co mówi Regen, jest nieprawdą.

Śmierć

Po jakimś czasie Regen dowiedział się o działaniach Mavetha, Ellen i Qrastiana. Wezwał więc pierwszego z nich do siebie. Po krótkiej dyskusji tymczasowy przywódca Strażników Równowagi pobił, a następnie pod wpływem impulsu przebił Mavetha swoim mieczem świetlnym.

Powstanie z martwych

Osobowość

Dawniej Mikelowi zależało tylko na jednym, czyli uznaniu swojego ojca oraz mistrza. Za wzór obierał sobie dziadka K'sona. Zarówno mistrz Wenzla jak i Tano często wychwalali Mikela, ponieważ był wyjątkowo potężny i utalentowany. Po starciu z Darthem Benennvolem i śmierci Felixa Kryze'a Mikel uciekł z zakonu i przyjął imię Maveth. Stał się innym człowiekiem. Stał się bardziej agresywny oraz przestał sztywno trzymać się kodeksu Jedi, jednak jako Strażnik Równowagi dojrzał. Ponowne spotkanie z Ellen sprawiło, że dawny Mikel sprzed lat zaczął wracać.

Wygląd

Mikel był średniego wzrostu oraz postury. Miał przeciętną budowę ciała. Czasami zdarzało mu się garbić. Miał brązowe włosy oraz ciemno-niebieskie oczy. Na pierwszy rzut oka bardzo przypominał swojego dziadka K'sona Vicksa. Kiedy nie nosił ubioru Strażnika Równowagi, ubierał się w czarne, brązowe bądź granatowe ubrania.

Cytaty

Ja jestem Strażnikiem Równowagi, ostoją dla galaktyki, filarem, na którym opiera się cała Moc i sługą Matki. Będę bronił wszystkiego co dobre i co ważne, póki nie złączę się z Mocą. A wtedy moja Straż się zakończy.
— Maveth powtarzający przysięgę Strażników Równowagi [źródło]

Mamy strzec równowagi, więc za zabicie jednego Jedi powinniśmy zabić jednego Sitha, albo Praeventores.
— Maveth do Selethena [źródło]
Trzymaj miecz wyżej, inaczej srogo ci przywalę.
— Maveth do Ellen podczas treningu na Dantaar [źródło]

Umiejętności

Moc

  • Mikelmed

    Mikel używający telekinezy - jednego ze swoich największych darów

    zakłócanie Mocy - jedną z najważniejszych zdolności Mikela była umiejętność "zacieniania" swojej Mocy. Oznacza to, iż nikt nie mógł wyczuć go ani jego potencjału. Jest jedyną osobą zdolną wykonywać tę skomplikowaną technikę.
  • telekineza - Mikel z łatwością korzystał z telekinezy. Opanował ją w stopniu mistrzowskim i jest uważany za najlepiej posługującego się tą techniką osobą w całej historii.
  • medytacja bitewna - ta starożytna umiejętność była jedną z jego najpotężniejszych zdolności. Dzięki niej podnosił morale wśród swoich sojuszników, jednocześnie wprowadzając zamęt wśród wrogów. Potrafił również za jej pomocą w pewnym stopniu komunikować się z żołnierzami.
  • widzenie Mocą - Mikel był zdolny do obserwowania rzeczywistości bez urzycia oczu, to znaczy że do walki lub odbijania pocisków nie musiał patrzeć w stronę, z której nadchodzi zagrożenie. Opanował ją w stopniu wysokim.
  • Forcepushmikel

    Mikel używający pchnięcia Mocą

    pchnięcie Mocą - podstawowa moc Jedi była jedną z pierwszych, jakich nauczył się Mikel. Potrafił zniszczyć cały statek za jego pomocą, co zrobił walcząc z Darthem Benennvolem po raz pierwszy.
  • błyskawica Mocy - wystrzeliwanie piorunów z rąk jest mroczną techniką wymagającą ogromnej determinacji i negatywnych emocji. Mimo obraninia ścieżki Strażników Równowagi, Mikel nauczył się tego w nieznanym okresie.
  • wizja Mocy - w trakcie swojego życia Mikel miał różnorakie wizje.
  • skok Mocy - jedną z pierwszych umiejętności, które nabił Mikel, był skok Mocy.
  • perswazja Mocą - Mikel potrafił manipulować większością ludzi przy pomocy Mocy
  • więź Mocy - Mikel potrafił nawiązywać więź ze zwierzętami i umiał je kontrolować.
  • ogłuszenie Mocą - Mikel potrafił chwilowo przytępić zmysły i percepcję przeciwnika.
  • telepatia - jedną z jego mniej wyuczonych umiejętności była telepatia, czyli umiejętność czytania w myślach oraz posługiwania się bez pomocy słów.
  • absorpcja Mocą - za pomocą absorcji Mocy Mikel potrafił zatrzymywać pociski w locie oraz bronić się przed błyskawicami Mocy. Żadko jednak korzystał z tej umiejętności.
  • Mikeldusi

    Mikel duszący przeciwnika

    duszenie Mocą - mroczna technika została w niewielkim stopniu opanowana przez Mikela Vicksa. Nie stosował jej często.
  • stłumienie Mocy - jedną z umiejętności Mikela było chwilowe pozbawienie przeciwnika kontaktu z Mocą oraz usunięcie jego osłony Mocy. Nie opanował jednak tej techniki w wysokim stopniu.
  • uzdrawianie Mocą - Mikel potrafił leczyć rany u innych ludzi. Nie opanował tej techniki w wysokim stopniu.

Miecz świetlny

Posługiwanie się mieczem świetlnym zarówno z pojedynczym jak i z podwójnym ostrzem nie sprawiało żadnego problemu Mikelowi. Jego umiejętności walki wręcz były bardzo wysokie, aczkolwiek znanych jest kilkunastu Jedi walczących znacznie lepiej. Mimo to jego poziom pojedynkowania się mieczem w połączeniu z jego niewyobrażalną wrażliwość na Moc oraz z dopracowaną przez niego formą ósmą dawały mu znaczną przewagę nad przeciwnikami, nawet tymi, którzy przewyższali go w walkach na miecze świetlne.

Relacje

Ellen Skywalker

Mikel zawsze widział siebie jako lepszego ucznia Rage'a, dlatego Ellen go za bardzo nie lubiła. Po wielu latach, kiedy spotkali się ponownie, wszystko wyglądało inaczej. Zachowała się między nimi rywalizacja, lecz utworzyła się również nić porozumienia.

Tristain

Tristain był najlepszym przyjacielem Mavetha, od kiedy dołączył do Strażników Równowagi, jednak mimo to nie znał on prawdziwego pochodzenia Mavetha. Często razem trenowali oraz spędzali czas.

Qrastian Ntras

Mikel uratował Qrastiana głównie dlatego, że mół pomóc później w walce z Vongami. Zaprzyjaźnił się jednak z nim. Bardzo cenił w Atrońskim generale to, że nigdy nie wypytywał go o przeszłość, gdyż to był dla Mikela trudny temat, który zwykle omijał. Z kolei Ntrasowi podobało się to, że Mikel nigdy nie dyskryminował go, ze względu na korzenie, gdyż jego pradziadek był znany jako wielki zdrajca, przez co Qrastian często miał wrogów nawet w Atronie.

Rage Vicks

Selethen

Hajain Veth

Miecze świetlne

2mieczmikela

Drugi miecz Mikela

Początkowo Mikel używał miecza świetlnego dziadka, który dostał od ojca. Miał niebieski kolor klingi. Używał go jako padawan Jedi. Kiedy odszedł z zakonu, zostawił stary miecz i skonstruował nowy. Miał żółty kolor klingi i ostrza z obu stron, choć posiadał tryb pojedynczej klingi. Stworzył również formę walki, która mogła być używana tylko przez podwójne miecze świetlne.

Pojedynki

Rok Miejsce Z kim Wynik i skutki
355 ABY Gorgolia Darth Benennvol wygrana Benennvola, śmierć króla Mandalorian Felixa Kryze'a, odejście Mikela Vicksa z zakonu Jedi
355 ABY niezidentyfikowana planeta należąca do Nowego Imperium
360 ABY Gheil Yuuzhan Vongowie wygrana Mikela, Selethena i Tristaina, ucieczka Mikela z Gheil, utknięcie Selethena i Tristaina na Gheil
361 ABY Orton III Miver Vayer
361 ABY Ekstraktor Kyler Kaas
362 ABY
362 ABY

Pojawienia

  • Wojna Totalna
    • Rozdział III
    • Rozdział XII
    • Rozdział XXV (w wizji)
    • Rozdział XXVIII
    • Rozdział XXIX (w wizji)
    • Rozdział XXXI
    • Rozdział XXXIV
    • Rozdział XXXVIII
    • Rozdział XLIV
    • Rozdział XLV (zwłoki)
    • Rozdział XLVI
    • Rozdział XLVII

Ciekawostki

Klonnaglowek
Zobacz kolekcję grafik dotyczących
Mikela Vicksa.
  • Maveth oznacza po hebrajsku śmierć.
  • Po odejściu z zakonu Jedi Mikel dopracował formę walki mieczem świetlnym, nazywaną formą ósmą, opartą na wcześniejszym stylu walki Kreii.
  • W początkowych planach Maveth miał być Sithem.
  • Mikel ma ponad 60 tysięcy midichlorianów, co czyni go najbardziej podatną osobą na Moc w historii. Dla porównania Anakin Skywalker miał ponad 20 tysięcy midichlorianów (według niektórych źródeł ok. 29 tysięcy).