FANDOM

Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Autorstwa Chinrna

Mbakambu - prymitywny pojazd kołowy używany przez Najemnych Strzelców Duka jako transporter opancerzony.

Specyfikacje bojowe

Duka nie uznawali pojazdów repulsorowych ani latających, oraz nie potrafili ich kontrolować, z tego powodu poruszali się jedynie pojazdami kołowymi. Mbakambu były na standardy Galaktyki bardzo prymitywne (w szczególności w porównaniu do technologii Kardynalskiej z którą często działały razem na polu bitwy), ale sprawdzały się wyjątkowo dobrze w terenie, podobnie jak Laotańskie Kalvogot i Kardynalskie Karriery. .

Mbakambu zdobył sobie sławę jako pojazd który ciężko rozbić - kierowca mógł spaść nim z klifu 50 metrów w dół, a jedynie wgniótłby lekko dach i poturbował karoserię. Pomimo tego, pojazd posiadał wiele słabości - pierwsza to brak uzbrojenia własnego (jedyną opcją obrony było obsadzenie gniazda u góry pojazdu strzelcem), a druga to fakt że przez swój duży silnik, był dość łatwopalny.

Pomimo tego, Mbakambu stanowiły bardzo duże zagrożenie dla kogokolwiek na ziemi, czy to przez swoją prędkość, czy przez możliwość prowadzenia z ich okien ognia z blasterów.