FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Pewnie nam nie uwierzysz. Wy, łysi zawsze uważacie że jeżeli Selonianin coś mówi, to to legenda i że sobie opowiadamy bajki jak dzieciom. Ale my widzieliśmy więcej niż wy. Wy jesteście na Selonii tyle ile żyje przeciętny Marutoa, trochę dłużej. A my jesteśmy tu od setek tysięcy lat, i napewno wiemy więcej. Jedną z rzeczy które wiemy jest to, że Matalao istnieje. To niewątpliwe.
— Seloniański żołnierz rozmawiający w 4 ABY z szturmowcem po skończonej Drugiej Bitwie o Selonię

Matalao (Mataja w dialekcie Wschodnioselońskim) - rasa pół-rozumnych, dwunożnych naczelnych pochodzących z nieznanej planety, znana z dużych powiązań z kultem Ondai oraz Seloniańską religią.

Opis

Matalao osiągają rozmiary od 1 do 4 metrów wysokości, są pokryte brązowym, czarnym lub białym futrem. Ich inteligencja jest ograniczona, ale pozwala na funkcje motoryczne takie jak tworzenie narzędzi i prostych legowisk z liści i gałęzi na drzewach. Długie ręce pozwalają na brachiację, często podczas poruszania się w taki sposób Matalao kołyszą całymi drzewami. Zarówno dłonie, jak i stopy są wyposażone w przeciwstawne kciuki, co sprawia że stworzenia mogą chwytać też rzeczy stopami. Na ziemi Matalao poruszają się chodząc na dwóch nogach, albo wspierając się knykciami rąk dla lepszej stabilności i szybkości, w ten sam sposób również biegają. Są w stanie skakać na dalekie dystanse pompując krew do nóg. Mają jedno oko, nozdrza umieszczone na torsie oraz usta wypełnione ostrymi zębami które to podłączone są bezpośrednio do żołądka osłanianego przed wszystkim innym elastyczną membraną.

2586354

Statua Matalao.

Są wszystkożerne, na ogół jedząc liście i owoce drzew oraz małych krzewów, ale często polują na małe ssaki, a jeżeli nie mają innej opcji także na stworzenia rozumne. Ich metoda polowania różni się w dzień i w noc, w dzień bowiem polega na ściganiu ofiary, a w dogodnym momencie skoczeniu jej na kark i oderwaniu głowy. W nocy skradają się do ofiary nawet przez kilka godzin, czekając na idealny moment by zadać śmiertelny cios, w okolice serca, karku lub głowy. Na ogół starają się przed śmiercią przestraszyć ofiarę aby ta zaczęła uciekać, albowiem Matalao preferują krew posiadającą w sobie adrenalinę nad normalną.

Powiązania z Kultem Ondai

Matalao służą Kultowi Ondai, a w szczególności Kardynałom, którzy to udomowili te stworzenia i wykorzystywali je jako strażników swoich świątyń, miejsc świętych, baz i siedzib, wraz z bardziej elitarnymi Rahai oraz znacznie rzadziej z sztucznie tworzonymi Psychogwardzistami. Selonianie wierzą że Matalao zostały stworzone przez Bogów i dane kultowi w prezencie. Pomimo logicznych zapewnień że jest to wyłącznie spowodowane efektem placebo, rasy prymitywne które mają styczność z Matalao wierzą że zjedzenie ich oka leczy ślepotę. Według legend cała armia Matalao pilnuje Tangani.