FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Marutoa określane przez ludzi po prostu jako Kałamarnice - gatunek dużych, wszystkożernych lądowych mięczaków zamieszkujących wyspy Selonii, używanych przez Selonian jako wierzchowce i zwierzęta pociągowe.

Biologia

Marutoa rozpoczynają życie jako duże larwy żyjące w wodzie, żywiące się planktonem, małymi zwierzętami wodnymi i wodorostami. Po kilku miesiącach wychodzą na ląd, gdzie to ich macki powoli przetwarzają się w nogi. Aby osiągnąć swój pełny rozmiar mierzący od trzech do pięciu metrów wysokości potrzeba Marutoa kilka lat.

Stworzenie to posiada osiem grubych nóg które utrzymują ogromną, kilkutonową wagę stworzenia i pozwalają na w miarę standardowej szybkości chód. Na przedzie istota posiada długie macki określane kolokwialnie jako "wąsy" lub "trąby", używane przez stworzenie do zrywania liści i owoców którymi się żywi z drzew. Pomimo sporych rozmiarów nie potrzebuje dużych ilości pożywienia. Marutoa są zimnokrwiste i nie posiadają szkieletu - ich nogi składają się tylko i wyłącznie z tkanki mięśniowej.

Marutoa nie są agresywne - na ogół zachowują się spokojnie, lecz sprowokowanie ich poprzez wchodzenie na ich teren może okazać się zabójcze, mięczaki te bowiem posiadają wystarczającą ilość siły w swoich nogach aby stratować kilkunastuosobową grupę, a ich trąby są w stanie rzucać standardowej wielkości humanoidami jak
Megasquid

Marutoa w Seloniańskiej dżungli.

kawałkami szmat.

Oswojenie Marutoa trwa kilka miesięcy, polega na utworzeniu specyficznej więzi ze zwierzęciem które to uczy się powoli aby uważać daną osobę za swojego pana. Stworzenia te dzięki swojej pojemnej czaszce mózgowej są w stanie zapamiętać podstawowe komendy a następnie łączyć je z dodatkowymi. Komendy takie jak "idź", "stój" lub "atakuj" uczone są jako podstawowe, zaś dodatkowe podające m.in. koordynaty takie jak "lewo", "prawo", "naprzód", "do tyłu" wyucza się dane Marutoa później. Po oswojeniu, używane są one na ogół jako wierzchowce w szczególności dla królowych roju którym to dodatkowo na ich grzbietach montuje się specjalne, bogato dekorowane trony, a także jako zwierzęta pociągowe zdolne przenosić ciężary kilkukrotnie większe od nich, co sprawia że używane są często jako organiczne holowniki dla statków.

Stworzenia te żyją aż do kilkuset lat, podczas życia na ogół dokonując rozrodu z kilkoma partnerami, mając co kilkadziesiąt lat jeden miot na który składają się dwie lub jedna larwa. Powoduje to że gatunek ten ma bardzo duże ryzyko wyginięcia.