FANDOM

Era-oldEra-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Autorstwa Chinrna
Mandjar (z języka Farghul: Maand Jahr, "Maszyna Śmierci" wym. Man-Di-Jiarr) - ciężka krocząca artyleria używana przez Kardynałów Ondai.

Budowa

W przeciwieństwie do większości maszyn kroczących, Mandjar porusza się w płynniejszy, bardziej organiczny sposób przypominający pająka, dzięki swoim podwójnym hydraulicznym odnóżom. Odnóża te zakończone są trzema wydłużeniami dzięki którym Mandjar może pokonywać trudniejszy teren.

Specyfikacje bojowe

Mandjar to Kardynalska ciężka artyleria zdolna prowadzić ogień z wielu stron w tym samym momencie, skutecznie utrudniając zbliżenie się do niej.

Wszystko to dzięki jego wyjątkowo pokaźnemu uzbrojeniu - na jego dole znajduje się obrotowy trzylufowy blaster, natomiast na grzbiecie zamontowany jest system INFRA i jego wyrzutnie, sześcio-komorowa wyrzutnia rakiet, oraz przede wszystkim działo.

Co ciekawe, działo Mandjar jest w dość niestandardowy sposób zamontowane - chociaż jest obrotowe, to jego dość pokaźny laserowy celownik umieszczony pod lufą sprawia iż może wypuszczać pociski po paraboli niczym moździerz. Aby mogło strzelać naprzód, musi zostać obrócone pod kątem około 45 stopni w lewo od kabiny pilota, tam bowiem znajduje się szczelina w której można postawić celownik. Sprawia to iż pojazd strzela w charakterystyczny sposób, "od boku".

Słabością Mandjarów jest przede wszystkim ich brak ochrony przeciwko atakom z powietrza, oraz dość duży rozmiar, przez który to są potencjalnie łatwym celem.