FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Magnetyczny Generator Pola TRON V.001, skrótowo MGPtron lub po prostu MGP czy Magnetron - podstawowy pojazd artylerii armii Kardynałów Ondai.

Historia

Magnetyczny Generator Pola Tron V.001 stworzono po raz pierwszy w czasach Wojen Klonów, używając jako podstawy skradzionych planów pojazdu transportowego MTT Federacji Handlowej, a także Kardynalskiej eksperymentalnej technologii magnetycznej.

Opis

MGPtron to dość duży pojazd repulsorowy, przerastający nieco droida bojowego NR-N99 Persuader. Pojazd jest na ogół dość powolny ale posiada duże przyśpieszenie, jest w stanie utrzymać na tyle wysoką prędkość aby dotrzymać tempa biegnącej piechocie.

Najpotężniejszą bronią MGPtronów jest potężny, przypominający działo elektromagnes umieszczony na ich tyle. Wyzwala on bardzo potężne przyciąganie w prostej linii, na tyle silne aby unosić i  przyciągać metalowe pojazdy. W ten sposób operator MGPtrona jest w stanie unosić je wysoko i upuszczać, powodując ogromne zniszczenia. Dzięki tej zdolności MGPtrony są w stanie "wyciągać" z wody łodzie, przerabiać armie droidów w zlepki części rozbryzgując je na wrogów a nawet przyciągać do siebie lecące nisko lekkie i średnie myśliwce.

Ich magnetyczna broń sprawia że są jednak bezużyteczne przeciwko organicznym przeciwnikom - okazało się to ich ogromną wadą w czasach wojen z Yuuzhan-Vongami.

MGPtrony powodują też dewastujące zniszczenia jakichkolwiek struktur zbudowanych z metalu, a samo przebywanie w ich pobliżu kiedy ich broń jest w stanie czuwania lub generuje promień magnetyczny potrafi powodować lekkie uszkodzenia kompasów, komputerów i droidów.

Zobacz też