FANDOM

Era-oldEra-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Autorstwa Chinrna

Lockjaw - lekki pojazd kroczący Kardynałów Ondai, oraz pierwsza machina bojowa przez nich skonstruowana, produkowana ciągle od czasów Starej Republiki.

Historia

Oryginalnie zbudowany zaledwie jako kopia Rapid Recon Walkera, Lockjaw stał się wkrótce silnym, jednak w głównej mierze lekkim pojazdem bojowym.

W czasach Starej Republiki Kardynałowie chcąc osiągnąć jeszcze większą prędkość pojazdów, zamiast CR-0 Antracida umieszczali w nich niestabilne silniki AR-0 GigaVein, przez które to pojazdy po zniszczeniu gwałtowniej wybuchały, nie pozostawiając żadnych szans na przeżycie pilotowi. Sprawiło to iż piloci obsługujący Lockjawy zaczynali być nazywani "minutowcami", piloci tych maszyn bowiem wykształcili pewien zwyczaj aby czuć się pewniej - po walce, jeżeli Lockjaw nie został zniszczony, pilot wychodził i zamieniał się z innym pilotem, na ogół co minutę. Tradycja ta wymarła wraz z wprowadzeniem do pojazdów silników wielozadaniowych CR-0 Antracida.

Specyfikacje bojowe

Lockjaw to średniej wielkości pojazd uzbrojony w trzy blastery - dwa na bokach, i jeden na dole podwozia, i byłby kopią 1:1 Rapid Recon Walkera, gdyby nie dwie znaczące różnice. Pierwszą oczywiście był usprawniony pancerz, oraz zamontowany Kardynalski silnik CR-0 Antracida, natomiast drugą znacznie ulepszone nogi, które stały się główną różnicą pomiędzy Rapid Recon Walkerem a Lockjawem.

Nogi te bowiem dzięki specjalistycznej budowie były w stanie zginać się w taki sposób, aby Lockjaw mógł dosłownie skakać na duże dystanse i utrzymać balans na tyle aby móc owymi skokami się przemieszczać.