FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Loat (w języku Mandaba Nocny drapieżnik) - podstawowy myśliwiec używany przez Kardynałów Ondai oraz ich trzy główne pod-frakcje militarne - Armię Kardynalską, Korpus Cordexium i Skrzydła Bogów.

Budowa

Loaty powstały już w latach przed Bitwą o Yavin, choć hieroglify je przedstawiające można znaleźć na starożytnej wręcz stacji ESR-E-22312 oraz w Wielkim Piecu. Są wyposażone w deflektory generowane przez ich trójkątne skrzydła a także hipernapęd.

Pojazd jest w stanie wygenerować potężny impuls elektromagnetyczny wyłączający silniki pobliskich statków nie będących Loatami, a także w ramach efektu psychologicznego potrafi generować specjalne pole dookoła siebie które obniża temperaturę powietrza, powodując że piloci przelatujący obok nich są w stanie zobaczyć szronienie szyb a czasami nawet i paneli sterowniczych własnych statków, co na ogół obniża ich morale. Dla pełni efektywności, Kardynałowie używają tej zdolności jedynie w atmosferze i na ogół podczas pogody takiej jak burze, mgła lub deszcz, podczas Drugiej Bitwy o Selonię udało się im w ten sposób zlikwidować wiele statków Rebelii. Statki wydają też wyjątkowo osobliwy dźwięk silnika - zamiast technicznego brzmienia przypomina on raczej odgłos porywistego wiatru który podczas przelatywania obok osób brzmi jak oddech, co dodatkowo zwiększa niepokój pilotów spotykających Loaty po raz pierwszy.

To jak te statki istnieją jest jedną wielką tajemnicą - są one w 90% bowiem idealnymi kopiami myśliwców klasy Predator które powstały dopiero około 130 ABY. Nikt nie wie jak jest możliwe że Kardynałowie posiadali podobną technologię jeszcze w czasach Starej Republiki, ale - jak zaznaczył pewien Imperialny naukowiec - raczej nikt nie chce wiedzieć.