FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-old
Era-ćómverse-dark

Liga Kaonagahamska (sel. Kraka Kaonagahama) - humanocentryczna Selońska organizacja polityczna rozwiązana w roku 1025 BBY, odpowiedzialna za Wojnę o Archipelag.

Charakterystyka

Liga Kaonagohamska była organizacją działającą na rzecz ludzkiej mniejszości na Selonii. Ich największym wrogiem okazała się Strefa Shu. Propagowali oni wyższość ludzi nad Selonianami oraz twierdzili że ludzkość z systemu Corellia powinna dowodzić Selonią.

W 1025 BBY Liga Kaonagahamska planowała doprowadzić do osłabienia jej, ponieważ była ona pro-Seloniańska, i według nich anty-ludzka. Narazili się w szczególności kiedy okazało się że jeden z wysokopostawionych jej członków był Kardynałem Ondai, co podał jako powód swoich wielu przemówień na temat wyższości Selonian nad ludźmi na planecie. Członkowie Ligi otwarcie nazywali to rasizmem i namawiali do zaskarżenia całej Ligi Shu do Republiki.
Farcryconceptart3

Główna baza Ligi Kaonagahamskiej na archipelagu Kaonagahama.

W pewnym momencie udało im się dokonać układu z Kurlao'rso, którzy w zamian za sowite wynagrodzenie mieliby pomóc w pogarszaniu wizerunku Strefy Shu wśród Selonian.

Parę miesięcy później doszło do zamachu na lądowisko Shu, a następnie wojna eskalowała. Podczas bitwy o rzekę Ren, wojska Ligi zostały zdziesiątkowane. Później większość członków Ligi Kaonagahamskiej zostało złowionych i przekazanych władzom Republiki, a następnie osądzonych za nienawiść na tle rasowym, ludobójstwo oraz terroryzm.

Organizacja została rozwiązana, jednak jej duchowymi następcami stała się Federacja An Derack.

Wojskowość

Liga Kaonagahamska posiadała zaledwie kilkaset blasterów oraz wyrzutni rakiet, speederów, łodzi oraz kilka Seloniańskich Statków Stożkowych.

Ciekawostki

  • Oryginalnie Liga Kaonagahamska miała nazywać się OLM - Opór Ludzkiej Mniejszości.