FANDOM

Autorstwa Davrena
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Davren. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Przez ciebie straciłem wszystko. Ojca, wujów, szanse na życie w lepszym miejscu. Teraz ja odbiorę coś w zamian. Zajmę twoje miejsce, tak jak to powinien zrobić mój ojciec. Niechaj siła, w którą nie wierzysz będzie z tobą, Theranie Dariusie.
Cień Księżyca podczas walki z swoim ojcem chrzestnym.

Lerth Theran Vi'Khen[1], potem znany jako Lerth Theran Thyvi'Khen [2] - Pochodzący z Yheny członek klanu Khen, syn Marika Vi'Khena i jego żony, Cynthii, chrześniak Therana Vi'Khena. Pierwszy od 1200 lat członek klanu Khen, u którego odkryto wrażliwość na Moc Po zabójstwie jego ojca i jego zwolenników, w tym swoich wujów, Lerth złożył przysięgę zemsty na swoim ojcu chrzestnym, który został łowcą nagród i przywódcą organizacji Wieczny Księżyc. Odbył krótki trening, podczas której nauczył się podstaw używania Mocy i walki Mieczem Świetlnym, który kupił na targu w niższych poziomach Coruscant. Następnie stworzył zbroję nawiązującą do tej noszonej przez Rzeźnika z Yheny i pozbawił siebie oka, by jak najbardziej upodobnić się do mordercy swojego ojca, aby pozbawić go życia i w pewnym sensie przejąć jego tożsamość. Na cześć organizacji utworzonej przez Therana, przyjął pseudonim Cień Księżyca i rozpoczął powolne przejmowanie organizacji dawnego wodza klanu Khen. W pewnym momencie stoczył pojedynek ze swoim "wujem" na Eriadu, który skończył się śmiercią Lertha w roku 66 po Bitwie o Yavin. Aby w pewnym sensie odkupić swoje dawne grzechy, Theran zabrał ciało Lertha na rodzimą Yhenę, gdzie został pochowany.

Wygląd i uzbrojenie

Lerth był bardzo podobny do ojca, podobnie jak on miał jasną karnację, ciemne oczy, czarne włosy i czarną brodę. Był wysoki i dobrze zbudowany. Po przyjęciu toższamości Cienia Księżyca, pozbawił siebie prawego oka, i wstawił na jego miejsce cybernetyczne o czerwonym kolorze. Nosił zbroję klanu Khen, jednak przerobioną na wzór zbroi swojego ojca chrzestnego, dodatkowo ją przerabiając. Dawniej używał dwóch ostrzy, które jednak zamienił na kupiony miecz świetlny o żółtym ostrzu, używając też dodatkowo małego ostrza.

Osobowość

Lerth od małego miał wpajane do głowy przestrzeganie zasad klanu Khen, i poleganie na wartościach takich jak odwaga czy szacunek do swojego przeciwnika, czy dbanie o resztę klanu. Darzył ogromnym szacunkiem i miłością swoich rodziców, wujów, i swojego ojca chrzestnego. Gdy ten ostatni zabił większość jego rodziny, odrzucił wszelkie wartości klanu i najważniejsza stała się dla niego jedna rzecz - zemsta za wszelką cenę. Choćby miał oddać ręce, czy zabić cały swój klan, chciał zemścić się na Theranie i zająć jego miejsce. Zemsta zaczęła kontrolować emocje i zdrowy rozsądek młodego Vi'Khena.

Jako użytkownik Mocy nie stał po żadnej ze stron. Chociaż wiele razy pociągała go ciemna strona i graniczył między ciemnością a światłem, zawsze stał po środku i nie stał po żadnej ze stron wielkiej siły.

Przypisy

  1. Dosłownie Lerth Theran z klanu Khen.
  2. Dosłownie Lerth Theran dawniej z klanu Khen