FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Leśne Kobiety lub po prostu Lesai - rasa rzadkich, rozumnych, wrażliwych na Moc ssaków z rodziny Kanoosterobiontów pochodzących z planety Nibiru.

Biologia

Leśne Kobiety są spokrewnione ze SskraakamiAvalakivami i Rahai, dzieląc aż 70% DNA, co objawia się m.in. białymi świecącymi oczyma, ciemną kolorystyką futra oraz zamiłowaniem do przebywania w ciemności lub jaskiniach.

W przeciwieństwie do Rahai i Sskraaków nie posiadają pancerza kostnego na skórze lub jej części, zaś ich kształt pysk przypomina nie przystosowany do jedzenia mięsa, a roślinożerny - pomimo tego posiadają one ostre kły służące do rozrywania mięsa. Żywią się w podobny sposób co Sskraaki, wykluczają jednak padlinę która jest dla nich trująca. Potrafią widzieć w ciemności, posiadają czuły słuch i węch, a także wyjątkowo zaawansowany zmysł dotyku.

Nie mają rąk, zamiast tego chwytają przedmioty i korzystają z nich używając Mocy.

Ich anatomia może z pozoru wydawać się dziwna, albowiem większość ich ciała na ogół skrywa płaszcz wykonany ze specjalnego materiału pochłaniającego całkowicie światło, dając wrażenie jakoby ciemność stanowiła całe ich ciało od szyi w dół.

Stworzenia te posiadają naturalnie wysoki poziom midichlorianów we krwi, i przez całe życie uczą się tajnik Mocy. Dorastając są w stanie używać na ogół podstawowych technik takich jak pchnięcia Mocą, duszenie lub skoki Mocy, zaś po osiągnięciu sędziwego wieku niektóre z Leśnych Kobiet były w stanie replikować nawet wysoce zaawansowane techniki Sithów. Z powodu używania Ciemnej Strony uznawane były często, i mylone z Sithspawnami co spowodowało że większość Galaktyki nie pała do nich sympatią, w szczególności planety pod silnymi wpływami Jedi, Republikańscy ekstremiści w okolicach Wojen Klonów często urządzali polowania na Leśne Kobiety aby zdobywać ich rogi i skalpy, często kosztem własnego życia. Podobne polowania urządzali później Rebelianci.
MS7 01 spr

Dodatkowo aby się bronić posiadają naturalne gruczoły zapachowe wypuszczające gazy atakujące układ nerwowy i powodujące silne halucynacje, który rozpylają a następnie rozdmuchują dookoła używając swoich peleryn.

Podobnie jak Rahai potrafią stać w całkowitym bezruchu przez kilka dni.

Wydają się posiadać hipnotyczny wpływ na gatunki rozumne, wiele osób wydawało się czuć bezpiecznie i/lub komfortowo w ich towarzystwie.

Kultura

Leśne Kobiety żyją samotnie lub w grupach na które składa się kilka samców i samic, żyjących na ogół w głębokich lasach. Osoby wrażliwe na Moc mogą je łatwo wyczuć, ze względu na wysoką ilość midichlorianów oraz używanie technik Mocy połączonych z ich naturalną zdolnością wytwarzania halucynacji.

Aby się bronić używają zarówno wcześniej wspomnianej technik połączonej z ukrywaniem się w lesie lub - w nocy - w ciemnościach. Odwracają uwagę atakującego przemykając pomiędzy drzewami, wywołując halucynacje przedstawiające swoje kopie stojące na granicy ich wzroku i znikające, chwilowo powodując śnieg optyczny lub zaawansowane męty ciała szklistego.

Po zainicjowaniu spotkania z Rahai, przedstawiciele obu płci Lesai zareagowali pozytywnie, nawiązując więź z swoimi krewnymi. Na Nibiru można napotkać w podziemiach i jaskiniach a także co gęstszych lasach iglastych grupy Sskraaków żyjących razem z Lesai.

Leśne Kobiety w Galaktyce

Leśne Kobiety żyły tylko na Nibiru i nigdzie indziej poza kilkoma ogrodami zoologicznymi nie można było ich odnaleźć, co spowodowało że urosły do statusu kryptydy w wielu kręgach. Kilkadziesiąr przedstawicieli gatunku podobno żyło na Selonii, na terenach zimnych.