FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Nie boję się niczego na Selonii, ale powiem wam jedynie tyle - nie wiecie jeszcze co to ból po uszczypnięciu, jeżeli nie natrafiliście na młodego Kraba-Zabójcę w waszych ubraniach.
Berat Heuvel Maz, Fauna Selonii

Kraby-Zabójcy - drapieżne, mięsożerne kraby zamieszkujące Selonię.

Biologia

Skorupiaki te są w porównaniu do większości innych krabów ogromne, mogą osiągać rozmiary od 1 do nawet 4 metrów wliczając w to rozstaw nóg. Ich ciało jest pokryte grubym pancerzem utrudniającym walkę, czułym punktem posiadającym jego cieńszą warstwę jest ich spód, do którego nigdy nie dopuszczają swoich wrogów. Według pomiarów ich większe kleszcze posiadają siłę nacisku równą hydraulicznej prasie. Potrafią oddychać zarówno na lądzie, jak i pod wodą oraz przeżyć na dużych głębokościach.

Jak na swój rozmiar są zwierzętami wyjątkowo niebezpiecznymi i zaleca się trzymanie tak daleko od nich jak to tylko możliwe dla własnego bezpieczeństwa, w dużej grupie bowiem są w stanie zabić nawet duże zwierzę. Żerują między innymi na Pūhach.

Żyją w symbiozie z Toksycznymi krabami, polując wspólnie z nimi w zamian za ich ochronę - Toksyczne kraby są bowiem mniejsze, a co za tym idzie szybsze od Krabów-Zabójców. Jest to inteligentny ruch, albowiem Kraby-Zabójcy są w dużej grupie zdolne zlikwidować największego drapieżnika ich Toksycznych krewnych jakim jest Kalatoa.

Grupę Krabów-Zabójców określa się mianem "hordy".

Kardynałowie Ondai użyli ich materiału genetycznego do stworzenia swojej elitarnej Psychogwardii.

Występowanie

Kraby-Zabójcy żyją w podziemnych gniazdach na plażach kamienistych i piaszczystych oraz pod wodą w jaskiniach i wrakach takich jak Laotanu. Gniazda takie składają się z tuneli i komór w których to kraby składają jaja.