Biblioteka Arkanii
Biblioteka Arkanii
Ten artykuł dotyczy ery Nowej RepublikiTen artykuł dotyczy ery Najwyższego Porządku
Przeglądasz wariant tego artykułu w Canonverse

Wywiad mówi jasno - Najwyższy Porządek dysponuje okrętami liniowymi przewyższającymi nasze!

– Bez obrazy, senator Organa, ale to głupota. Co jeszcze, może mają sześćdziesięciokilometrowy okręt czyhający w Nieznanych Regionach z tajemniczym mistykiem ciemnej strony na pokładzie?
— Rozmowa senator Lei Organy i kanclerz Jalahar Xhoffer

Resurgent to typ krążowników liniowych używany przez Marynarkę Najwyższego Porządku od 27 roku ABY. Zaprojektowany jako potężniejszy, cięższy i nowocześniejszy następca gwiezdnych niszczycieli typu Imperial II, typ Resurgent w chwili wprowadzenia był jednym z najpotężniejszych typów krążowników liniowych w Galaktyce, jedyne jednostki o porównywalnej sile należały do republikańskiego typu MC85 i typu Avenger służącego w Marynarce Konfederacji Lojalistów. W 37 roku ABY pozostałe siły Najwyższego Porządku wciąż dysponowały sporą ilością okrętów typu Resurgent, podobna ilość trafiła w ręce zbuntowanych konserwatystów imperialnych z Heptarchii, część została zdobyta przez Nową Republikę, ale lwia część została zniszczona w walce lub wysadzona przez załogi nie chcące dopuścić do zdobycia okrętu przez wroga. Ponad trzysta lat później, w przededniu wojny międzygalaktycznej zostały dawno wycofane ze służby, lecz niektóre egzemplarze pełnią rolę okrętów szkoleniowych i muzealnych. Do znanych okrętów tego typu należą Absolution, Harbinger, Retribution, INS Valor admirała Laurity Canady'ego i Finalizer, flagowa jednostka generała Armitage'a Huxa.