FANDOM

Autorstwa Davrena
Era-nrEra-fo
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Davren. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Królestwo Xeriańskie, znane również w Xeriańskim jako Xerianus Kearen — Państwo w Urredii powstałe w wyniku postanowień Traktatu Karreńskiego po II Wojnie Urrediańskiej w 0 TK (28 ABY) z większości ziem swojego poprzednika, Królestwa Xeriańsko-Sartońskiego, które zostały zabrane przez Imperium Derańckie, Państwo Gerronckie i Cesarstwo Aranckie. Poza wymienionym państwem, poprzednikami Królestwa Xeriańskiego było Cesarstwo Xeriańskie, Królestwo Xerii i Królestwo Xeriańsko-Sartońskie. Państwo miało wielki szacunek wśród innych państw ze względu na potęgę państwa i bardzo dobrych Królów.

Historia

Cesarstwo Xeriańskie

To tylko streszczenie. Więcej się dowiesz wkrótce w artykule Cesarstwo Xeriańskie.

Przed powstaniem Królestwa Xeriańskiego, protoplastą państwa Xerian było Cesarstwo Xeriańskie (w Xeriańskim Xerianus Casenis, założone w 1679 BTK(1651 BBY) z mniejszych państw:

Władzę, jako cesarz przejął ówczesny władca Xerii, Terron II, zwany Zjednoczycielem. Rozpoczął dynastię, która od jego imienia była później nazywana Terrońską. Po niej była dynastia Fadenów i Kassarów. Po 787 latach, Cesarstwo po I Wojnie Urrediańskie się rozpadło, tworząc mniejsze państwa, z których największym był bezpośredni następca cesarstwa, Królestwo Xerii.

Królestwo Xerii

To tylko streszczenie. Więcej się dowiesz wkrótce w artykule Królestwo Xerii.

Królestwo Xerii, znane po Xeriańskiemu jako Xeria Kearen, po powstaniu, toczyło wojnę z innym państwem, należącym dalej z królestwem do cesarstwa, tzw. Nową Aarenią. Aarenowie chcieli utworzyć z Nowej Aarenii najpotężniejsze państwo z powstałych po rozpadzie Cesarstwa Xeriańskiego, zaatakowało najpierw wraz z Królestwem Faronii i Ranecią Xerie, rozpoczynając Wojne Xeriańską. Z kolei po stronie Xerii stali jej sojusznicy, Królestwo Querii i Królestwo Sartońskie. Wojna skończyła się podpisaniem pokoju oraz odebrania części ziemi każdemu z przegranych państw.

W Królestwie panowały przede wszystkim trzy dynastie:

  • Harnaci
  • Mekronowie
  • Kosterianie

Królestwo w 200 BTK (172 BBY) połączyło się z Królestwem Sartockim, tworząc Królestwo Xeriańsko-Sartońskie.

Królestwo Xeriańsko-Sartońskie oraz upadek Xerian

W nowym państwie, nie układało się zbyt dobrze. Wojna Domowa mocno osłabiła państwo, a następnie w państwie wybuchł kryzys gospodarczy. Po ziemie Królestwa zaczęło wyciągać ręce Cesarstwo Aranckie, Państwo Gerronckie oraz Imperium Derańckie. Koniec końców, w 170 BTK(142 BBY), państwo Xerian i Sartonian upadło.

II Wojna Urrediańska

To tylko streszczenie. Więcej się dowiesz wkrótce w artykule II Wojna Urrediańska.

W roku 5 BTK (23 ABY), nastąpiło zebranie państw będących w Sojuszu Północno-Zachodniego, w którego skład wchodzili przede wszystkim Cesarstwo Aranckie, Imperium Derańckie, Republika Aareńska oraz Faronia. Pod koniec zebrania, Cesarz Aranii został zastrzelony. Jak się później okazało, zamachowiec pochodził i mieszkał na terenie Imperium Deranii, i pracował jako jeden z agentów Imperatora. Osądzono więc Deranie o śmierć cesarza i wypowiedziano im wojnę. Do Arańczyków przyłączyli się Farończycy oraz Querijczycy, a do Imperium Derackiego - Aarenia oraz Kalunia.

Tym czasem, w wojsku Aranii było co raz więcej Xerian. Gdy zobaczono umiejętności Xerian na polu bitwy, utworzono specjalny Legion, znany jako 435 Legion czy Legion Xeriański. Pod dowództwem Valeriana Teque, Xeriańscy żołnierze m.in. pokonali wojska Aareńskiej Republiki czy też zajęli planetę Darrion.

Wojna, zakończona pokonaniem Deranii i jej sojuszników, została zakończona wraz z podpisaniem Traktatu Karreńskiego. Na mocy tego Traktatu, Arańczycy oddali część ziem odebranym Xerianom, oraz zabrano ziemie Xerii należące dawniej do Imperium Derańckiego. Tak oto, w 0 TK (28 ABY), powstało Królestwo Xeriańskie.

Terytoria Królestwa

Królestwo Xeriańskie jest położone na północnym zachodzie Urredii. Kontrolowało większość Rubieży Cesarskich oraz Młodych Regionach, i część w Tajemniczych Rubieżach. Stolicą Królestwa jest oczywiście Xeria, choć nie zawsze tak było. Przez ok.2 lata w Królestwie Xerii i przed powstaniem Cesarstwa Xeriańskiego, stolicą była planeta Lerat, a Xeria była miejscem pochodzenia Xerian i jedną z najbogatszych pod względem złóż Daruniku, jednego z najtwardszych metali w galaktyce. Innymi bogatymi w surowce ciałami niebieskimi są m.in. Dosonia, Ellim czy też księżyc Herixa, Ferun.