FANDOM

Autorstwa IwanRoslin
Era-impEra-nrEra-fo
Królestwo Pantorańskie nie będzie ograniczone przez biurokrację, razem naprawimy miasta, pochowamy zmarłych i nagrodzimy bohaterów, oraz ukażemy zdrajców poprzez publiczne egzekucje, natomiast pojmani żołnierze Imperium trafią do nowo utworzonych więzień na Orto Plutonii, Pantora Aeternum!
— Król Iwan w pierwszym przemówieniu do ludu po zdobyciu budynku Parlamentu i kapitulacji Demokratów

Królestwo Pantorańskie znane też jako Królestwo Pantorańsko-Nelvaańskie to państwo obejmujące w pierwszych latach swojego istnienia jedynie Pantore i Orto Plutonie. Powstałe po krwawej wojnie domowej, między zwolennikami monarchistów i panujących Demokratów.

Pomimo swojej krótkiej historii, Królestwo bardzo szybko się rozwinęło i podbiło większość sektoru Południowego i obecnie graniczy z Imperium Sithów, Hunronami i Nową Republiką, jednocześnie pozostając z nimi w neutralnych stosunkach.

Historia

Początek

Demokracja jest pełna korupcji i chaosu, już dziś zapisz się do Monarchistów, stwórzmy razem silną Pantorę
— Plakat propagandowy zachęcający by dołączyć do Monarchistó

Po roku działań militarnych które dewastowały Pantore, i zmuszały siły AP (Armia Pantorańska) do odwrotu, udało się przełamać front. AP jednocześnie w na wszystkich frontach przystąpiło do samobójczego ataku na wrogie okopy będące zabezpieczone przez stanowiska szturmowców z ciężkimi samopowtarzalnymi blasterami E-web, cała kontrofensywa zakończyła by się fiaskiem i masakrą. gdyby nie myśliwce Floty Sektoru, której po rocznej bitwie udało się przerwać blokadę uniemożliwiającą flocie Pantory, pomoc z powietrza. Dzięki przerwaniu blokady, myśliwce zaczęły ostrzeliwanie i bombardowanie okopów pomagając w zdobyciu wrogich pozycji, tego dnia straty dla Imperium były tak silne że rozpoczął się zmasowany odwrót który był niweczony przez AP. Lud Pantory rozpoczął huczne świętowanie, będąc jednak zawiedzeni ówczesną władzą Demokratów. Już przed wojną Monarchiści zaczęli przekonywać ludzi do swoich racji, potrzebowali jednak rodziny która będzie ich kandydatem na Rodzinę Królewską, idealnym pomysłem wydała się pewna para. On były żołnierz Imperium, weteran wojen klonów, bohater Oblężenia i dowódca osławionego Pułku "Aruetiise" który zasłynął z odważnych akcji. Ona, była senator, zwolenniczka pokoju, wolontariuszka podczas Oblężenia, pocieszająca lud w długich przemowach w radiu i symbol zmian na Pantorze. Mając już reprezentantów swojej idei, rozpoczęli ogromne protesty i wzmacnianie swojej pozycji u oficerów najwyższego szczebla, lud domagał się zmian, na co nie chcieli się zgodzić demokraci, lud chciał krwi, więc Monarchiści przystąpili do swojej własnej wojny, rozpoczynając wojnę domową.

Wojna rozpoczęła się w nocy, od jednej małej flary wystrzelonej jako znak, wkrótce niebo zalśniło się od wielu innych flar. Na początek ludność Pantory pomyślała że to jeden z pokazów, albo manewrów, po chwili jednak planeta zamieniła się w jedne wielkie pole bitwy gdy krążowniki zaczęły do siebie strzelać. Ówczesny Przewodniczący, poddał całą planetę, jednym głupim rozkazem odwrotu lojalnych sił do stolicy, dzięki czemu siły KP dość szybko przejęły całą planetę, i rozpoczęły natarcie na stolicę. Stolica była jedną wielką fortecą, i bitwa mogła trwać latami, gdyby nie fakt że Monarchiści wprowadzili tam swoich agentów, którzy parę miesięcy potem się ujawnili w wielkim stylu, wysadzając silosy i składy amunicji. Kiedy Armia Demokratycznej Pantory, była zdezorientowana, wszystkie siły KP pod wodzą Króla Iwana dzierżącego miecz świetlny, ruszyły do szturmu. Po przełamaniu obrony Stolicy, Iwan wkroczył do Parlamentu, gdzie grożąc dekapitacją mieczem świetlnym, zmusił Demokratów do podpisania bezwarunkowej kapitulacji.