FANDOM

Autorstwa Davrena
  
Era-oldEra-repEra-urEra-foEra-niEra-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Davren. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Królestwo Hunrońskie, znane w Lea jako Hunron Krean — Powstałe około roku 2032 przed Bitwą o Yavin Królestwo rasy Hunronów w galaktyce Kadann. Jedno z najpotężniejszych i najlepiej rozwiniętych państw w rodzimej galaktyce. Królestwo Hunrońskie jest od początku istnienia monarchią absolutną, a monarcha jest zarówno Królem, jak i Premierem. W raz z zajęciem kolonii Republiki Tarix, Królestwo powiększyło swoje tereny w Kadann, oraz zdobyło kolonie w galaktykach takich jak Attrenikos, a w 420 ABY, Hunroni zawitali w Skyriver. W latach 519 - 521 ABY Hunroni zostali ofiarami inwazji Khazzaków i byli pod ich panowaniem. Po tej inwazji, na wskutek konfliktów między zwolennikami i przeciwnikami zmiany ustroju na monarchię parlamentarną, wybuchła II wojna domowa w Królestwie Hunrońskim. Podczas zawierania pokoju, podzielono Królestwo na Nową Hunronię oraz Królestwo Hakhnum w 525 ABY.

Historia

Początki i nieznany okres

Początkami Królestwa Hunronów był upadek Cesarstwa Kovug. Kovugowie, pierwsze kadańskie imperium stworzyło sztucznie Hunronów niemal 1000 lat wcześniej, jako rasę niewolników. Po upadku Cesarstwa, spowodowanym przez masowe ataki ludów koczowniczych, rozpoczęła się wojna między różnymi rasami, trwająca od 2090 do 2033 BBY. Hunroni wygrali i stworzyli pierwsze po upadku Cesarstwa regularne państwo swej galaktyki. Królem nowej formacji został dowódca armii Hunronów w czasie wojny, Derius I Hren.

W 1239 BBY miejsce miał Bunt Draeński, nazwanego tak od przywódcy buntu, księcia Draena III Kaeriusa, który sprzeciwił się złemu traktowaniu obywateli o mniejszym statusie społecznym. Choć Bunt został krwawo stłumiony, sytuacja obywateli poprawiła się.

Wojna Domowa w Królestwie Hunrońskim

W przeciwieństwie do obecnych czasów, gdzie każdy przedstawiciel rasy bez względu na płeć jest szanowany, przez wiele lat kobiety były traktowane przedmiotowo. Każda osoba płci żeńskiej miała zajmować się dziećmi oraz mężem; nie mogła m.in. służyć w wojsku czy zdobyć dobrej pracy. Gdy jakimś cudem, któraś z kobiet dołączyła do armii, była szybko wyrzucana za byle błahostkę. Czasem nawet i mordowana. W końcu, władzę w państwie przejął Daerus II Xerr , który wprowadził równe prawa względem płci, co nie spodobało się konserwatywnym politykom. Rozpoczęło to Wojnę Domową, trwającą w latach 983-980 BBY, między siłami Królestwa i Ia'ten (W Lea oznaczało Wojowniczki Sprawiedliwości), a oddziałami konserwatystów. Ostatecznie, wojna zakończyła się zwycięstwem sił liberałów, Hunrońskie Kobiety obecnie stanowią ok. 76 % żołnierzy.

Polityka oraz prawo

Królestwo Hunrońskie jest monarchią absolutną. Król rządzi całym krajem oraz jest szefem rządu. Według wierzeń ludów, każdy król jest zesłany przez bogów, a monarcha ma niepodważalną władzę. Organem władzy wykonawczej jest Rząd, a sądowniczej — Sąd Hunroński, którego sędzią jest Monarcha. Podważenie oraz próba buntu przeciw królowi od roku 546 BBY jest karana śmiercią, najczęściej poprzez ścięcie głowy bądź powieszenie. W państwie nie było konstytucji, działały jedynie przykazania Sirr Kar Dasan[4] — będące zasadami religii Hunronów, ale obowiązują w państwie. Ich treść brzmi:

  1. Bądź wierny królowi, królowej i reszcie rodziny królewskiej.
  2. Utrwalaj i broń kulturę Hunron za wszelką cenę.
  3. Nie pozbawiaj życia innych z twej rasy.
  4. Pamiętaj, by nie zapominać o wielkich istotach.
  5. .Szanuj swojego partnera i dzieci swe. 
  6. Nie pozbawiaj towarzysza jego własności.
  7. Pilnuj dotrzymywania zasad powyższych.

Prawo jest bardzo ważne dla Hunronów. Złamanie go, jest uznawane za sprzeciw Kar'ii oraz Kar'zinowi. Najczęściej karane śmiercią jest dezercja z armii, zdrada państwa, próba jak i również udane zabójstwo króla albo kogoś z rodziny królewskiej, czy też kradzież i nielegalna sprzedaż technologii tworzonej przez Hunrońskich naukowców.

Terytoria

Królestwo zajmuje większą część Kadann. Stolicą oraz planetą z której pochodzą Hunroni jest planeta Yurinn, będąca bardzo podobna do Skyriverskiego Coruscant. Na Yurinn znajduje się kompleks
KH Flaga

Flaga Skyriveriańskich Hunronów.

połączonych ze sobą miast, głównym z nich jest Kar Derard. Inną ważną planetą jest Krea, na której znajdują się ogromne złoża Doratiun czy Medronium, surowców używanych do budowy Gwiezdnych niszczycieli typu Sortus. W raz z zajęciem  kolonii Republiki Tarix w 395 ABY, Hunroni zajęli w Kadann m.in. Terytorium Środkowe oraz całość Jądra, zdobywając również kolonie w Narvvie oraz Attrenikos, a w 420 ABY, Hunroni przybyli do Skyriver.

Stosunki z innymi państwami

Trzecia Republika

Ze względu na to, że najbliższym sojusznikiem Królestwa była Orda Północna, Trzecia Republika i Królestwo Hunrońskie nie było w najlepszych relacjach. Wcześniej, Republika zajęła tereny Republiki Tarix w Skyriver, co przeszkodziło zajęciu Hunronom całego państwa. Potem, ze względu na rewelacyjne relacje z Ordą, Hunroni pomagali Mesaeeńczykom. Następnie, obydwa państwa oraz Święte Arcyksięstwo Allemaińskie walczyły przeciwko Trzeciej Republice w Drugiej wojnie międzygalaktycznej.

Nowe Imperium

Najwyższy Porządek

Orda Północna

Za sprawą Voldia Khana, Hunroni oraz Orda zawiązali sojusz. Przybysze z sąsiedniej galaktyki, z racji podobnej kultury i pochodzenia z tej samej gałęzi ludów, szybko zaprzyjaźnili się z tubylcami z Północnego Sektora (Mesaeeńczycy także pochodzili z Kadann). Hunroni jako pierwsi uznali niepodległość Ordy w 485 ABY, narazili się tym czynem Republice. Podczas II Wojny Międzygalaktycznej, Orda oraz Hunroni wspierali się i walczyli razem przeciwko Trzeciej Republice.

Imperium Konstantyńskie

Ciekawostki

  • Ustrój był częściowo inspirowany ustrojem Arabii Saudyjskiej.

Przypisy

  1. Na jego czele stoi król.
  2. Rocznica powstania Królestwa.
  3. Nasi Bogowie reprezentują naukę i dumę.
  4. Siedem Boskich Reguł, będące bardziej inną wersją Chrześcijańskich 10 przykazań.