FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-imp
Era-ćómverse-dark

Jestem Wielkim Obserwatorem. Tytuł ten nie znaczy że obserwuję tylko Korpus Cordexium. Zamiast tego, obserwuję tak naprawdę świat. Uwielbiam obserwować świat, natomiastw swoim stanie tak naprawdę nie mogę z nim wchodzić w interakcję. Pozostaje jedynie pozostanie Wielkim Obserwatorem. Bo gdyby nie ja i moja wiedza, być może nasze moce i nasze technologie dla pokoju upadną, zniszczone zębem czasu?

Koros Mulir, dawniej Rog Callange - jeden z trójki Wiecznych Przywódców Kardynałów Ondai oraz Wielki Obserwator Korpusu Cordexium.

Koros nie jest jedną istotą, albowiem jego świadomość przeszła przez tysiąclecia przez wiele długowiecznych ciał i droidów dzięki ogromnej ilości transplantacji oraz jego sile woli aby nadal żyć, nie tylko dla siebie, ale też przede wszystkim dla Manot i Ondai, do pewnego stopnia uznając się za męczennika w wierze.

Historia

Pierwsze ciało (Rog Callange, oryginał)

Nativeamericanart2011

Rog Callange w wieku 40 lat.

Koros Mulir urodził się w czasach Starej Republiki na planecie Farrfin jako Rog Callange, syn imigrantów z Coruscant, od narodzin żyjąc pomiędzy rasą Manot, Farghuli. O tym okresie życia późniejszego Wielkiego Obserwatora nie wiadomo wiele, poza tym że w wieku nastoletnim odkrył swoją wrażliwość na Moc i za jej pomocą pomagał rozmaitym Farghulom.

Życie Korosa, jeszcze wtedy Roga, zaczynało wtedy być zagrożone, albowiem na planecie tak przesiąkniętej przestępczością jak Farrfin, łatwo było narobić sobie wrogów pośród licznych gangów i grup przestępców.

Jego rodzice zginęli w jednym z wielu zamachów na jego życie. Zrozpaczony i toczony przez wewnętrzne walki myśli, udał się do Kardynalskiej świątyni, prosząc o to aby został oczyszczony z grzechów i nawrócony na wiarę w Ondai.

Po skromnym chrzcie przyjęto go w szeregi , gdzie w przeciągu kilku lat dzięki swojej wysokiej ilości midichlorianów nauczył się techniki Zniewolenia Mocy i wielu innych, szybko awansując z Nowicjusza do rangi Wysokiego Kapłana.

Powierzone zostały mu wtedy świątynie Ondai na Farrfin, lecz on sam ku własnemu przerażeniu zaczął odczuwać że jego życie dobiega końca, a niczego nie bał się tak bardzo jak spotkania ze śmiercią. Uknuł wtedy z podległymi mu Archidiakonami plan.

Drugie ciało (Malgus)

Tedy to bowiem umocniono ciało jego, i Ondai rzekł do droidów i lekarzy wszelakich: "Ażeby wasze narzędzia ma ręka Boska kierowała, albowiem człowiek ten jest Neofitą moim, i przyszłość u boku mego widzę w jego życiu"
— Opis zdarzeń w Księdze Ondai umieszczony przez samego Roga po przemianie
W wieku 80 lat doszło u niego do pierwszej operacji zmiany ciała, a dobrowolnym dawcą stał się najmłodszy, bo aż
Maxresdefaultrrr

Koros w ciele Malgusa.

18-letni nowicjusz Malgus. Aby jego umysł w wyniku operacji nie został zmarnowany, umieszczono go w jednym z pojazdów Abuliaszeh.

Operacja trwała wiele dni, i brało w niej udział wiele droidów medycznych oraz Kardynalskich medyków, jednakże makabryczna transplantacja mózgu i rdzenia kręgowego wraz z - nie wiadomo jakim cudem - wszystkimi midichlorianami wreszcie się udała, i Rog-Malgus narodził się na nowo.

W ciele tym umysł Roga przetrwał ponad 500 lat, podtrzymując je dzięki Mocy, nawet gdy wydawało się że z każdym krokiem może po prostu się rozpaść, przypominając bardziej zwłoki niż żywą istotę.

Inne ciała

O następnych ciałach wiadomo niewiwele, poza tym że najczęściej przebywał w nich od 100 do 200 lat.
Saric

Sztuczne ciało Korosa.

Ciało Sztuczne

W końcu gdy jego ostatnie organiczne ciało zaczęło obumierać, Koros zdecydował się pójść na kompromis obu form, zachowując zarówno organiczność ciała biologicznego, jak i wytrzymałość mechanicznego, i nakazano w pośpiechu zbudować ciało idealne.

Choć trwało to pięć lat, sztuczne ciało zostało stworzone. Dumnie określone jako ciało które ma przetrwać wieczność, zostało zbudowane z sklonowanego materiału organicznego, metalowego szkieletu i miliardów miniaturowych mechanizmów, przez które to Koros miał nadal być ludzki, jednak nie do końca. Transplantacja umysłu do ciała i wykańczanie wszelakich usprawnień oraz połączeń trwało aż miesiąc, podczas którego to umysł Korosa był podtrzymywany zaledwie przez jego strach przed śmiercią.

Charakter

Jako bardzo skryta osoba nie dopuszczał nigdy nikogo do siebie, toteż nie wiadomo o nim zbyt wiele, poza tym iż był bardzo potężnym użytkownikiem Mocy, używającym zarówno Jasnej jak i Ciemnej strony, oraz mistrzem wykonywania Zniewolenia Mocy. W zasadzie jedyną rzeczą jakiej się bał był koniec świata, oraz sama myśl że wszystko co rozumne rasy stworzyły mogło zostać zniszczone.

O ile Generałowie Kgot L'paTarerekara posiadali kilka żon, Koros Mulir ukochał sobie jedynie jedną - Nelvaaniankę którą nazwał swoim "Klejnotem".

Koros był oczywiście osobą wyjątkowo inteligentną, choć jego mózg był tak powykręcany przez unikanie śmierci i chirurgiczne operacje, że w sztucznym ciele przypominał zaledwie pomięty kawał tkanki poprzebijany okablowaniami. Wynalazł efektywny reaktor, który później nazwano na jego cześć.