FANDOM

Autorstwa Chinrna

UWAGA - Ten artykuł nie jest skończony, zostanie dokończony kiedy autorowi wróci wena do pisania tego Fanonverse. Do dodania: Gwałtowne rozwinięcie, backstory.

Komonao znane także jako Trupojady - rasa odrażających, pół-rozumnych stworzeń humanoidalnych pochodzących z planety Selonia.

Biologia

Komonao przypominają zwłoki w stanie zaawansowanego rozkładu, w podobny sposób co żyjące w przestrzeni Starweirdy. Poruszają się w sposób który wydaje się dla ludzi i innych humanoidów na ogół niepokojący, wykręcając i wyginając kończyny w nienaturalny sposób, chodząc na czworaka w dziwny sposób, podczas pościgu na ogół rzucając się i miotając na praktycznie wszystko, kopiąc i drapiąc.

Polują leżąc w bezruchu i wydzielając zapach gnijącego mięsa za pomocą gruczołów zapachowych w okolicy ust. Kiedy ofiara - na ogół padlinożerne zwierzę - podejdzie wystarczająco blisko, Komonao łapie ją i zabija chwytając za szyję lub głowę, a następnie kilkukrotnie uderzając nią o ziemię. Na ogół starają się złamać kark w taki sposób aby wybić szyjkę kręgosłupa przez plecy lub szyję, gdyż uznają płynącą w kręgosłupie limfę oraz szpik za przysmak i wysysają go przez miejsce złamania. Organy ofiary są następnie wyjmowane z ciała i chowane przez Komonao w personalnej "spiżarni" do późniejszego zjedzenia, czasami z samymi zwłokami. W wypadku braku żywych istot, Komonao jedzą rośliny, jaskiniowe grzyby a czasem nawet małe kamyki.

Żyją w samotności, rzadko udaje się spotkać samicę, nie wiadomo jak się rozmnażają ale według rzekomych świadków widok był tak obrzydliwy że spowodował u nich trwałą utratę popędu seksualnego.

Od zwłok w stanie spoczynku można je rozróżnić dzięki ich językowi który jest znacznie dłuższy, bardziej giętki i unerwiony oraz posiada kolce w celu obrony - biolodzy uważają że jest to nie język, a mózg Komonao.

W stanie zaskoczenia są bardzo szybkie, potrafią dogonić człowieka oddalonego o kilka kilometrów w kilka minut.

Mało osób wie w jaki sposób kopiują wygląd zwłok, twierdzi się że przez wiele tysięcy lat wykształciły mechanizm kamuflażu przez który to Komonao przypominały zwłoki - najpierw zwierząt, później Selonian, a potem w końcu ludzi. Padła też teoria o "skanowaniu DNA" i kopiowaniu wyglądu zwłok na które napotkają.

W Galaktyce

Komonao są oficjalnie uznawane za zwierzęta, można je bardzo rzadko spotkać w jakichkolwiek ogrodach zoologicznych ze względu na ich odrażającą naturę oraz rzadkość, jedynym ogrodem zoologicznym gdzie żyją Komonao jest ten na Corelii, założony przez Berata Heuvel Maza.