FANDOM

Autorstwa Col. Kubal
Era-impEra-nr

Khetanna to zmodyfikowana barka żaglowa produkcji Ubrikkian Industries będąca własnością Jabby, a potem Rotty. Używał jej na Tatooine do podróży przez Morze Wydm. Po jego śmierci zaś barka została zniszczona przez Leię i Luke'a, a jej pozostałości zostały użyte do zbudowania nowej barki.

Charakterystyka

Czasy Jabby

Khaet1

Khetanna II

Mierząca 30 metrów długości Khetanna posiadała trzy pokłady. Na górnym pokładzie znajdowały się duże pomarańczowe żagle, które mogły służyć do napędu pojazdu i rozpędzić go do 30 km/h, a także chroniły pasażerów przez palącym żarem słońc Tatooine. Na tym pokładzie znajdowały się również dwa tarasy widokowe i 11 dział blasterowych służących do obrony pojazdu przez Tuskenami. Jedno, najcięższe z nich, zostało zamontowane dodatkowo, na polecenie Jabby.

Khaet2

Na niższy pokład można zaś było zejść dwoma drogami: głównymi schodami, znajdującymi się po środku pojazdu, lub też zejściem zlokalizowanym z tyłu barki. To drugie prowadziło bezpośrednio do pomieszczeń Jabby. Z przodu zaś znajdował się kokpit, a zaraz za nią pokoje gościnne i kuchnia. Na najniższym pokładzie umieszczono niewielkie więzienie, magazyny i maszynownię.

Barka posiadała trzy dopalacze, zdolne zapewnić jej krótkotrwałą prędkość około 100 km/h. Do sterowania nią zaś służyły przede wszystkim dwa wachlarze umieszczone po bokach w rufowej części pojazdu. Posiadały one swoje własne repulsory, co znacznie zwiększało ich skuteczność.

Zazwyczaj barkę ubezpieczały dwa skify typu Bantha II przewożące strażników Jabby.

Czasy Rotty

Nowa 35 metrowa Khetanna II , służąca za przenośną restauracje, również miała trzy pokłady. Górny pokład został wyposażony w nowe żagle, ilość dział blasterowych ograniczono do 4 na rzecz stolików.

Na dolnym pokładzie kuchnię powiększono i zmodernizowano, usuwając pokoje gościnne. Z najniższego pokładu zniknęło więzienie, dzięki czemu powiększono magazyny.

Dopalacze ograniczono do dwóch, aby zmniejszyć ciężar barki. Mocno uszkodzony kadłub załatano złomem zakupionym od Jawów.

Khaet3

Pomnik Jabby