FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-legacyEra-niEra-osEra-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Khazzacy (khzk. Khazzaqlar), czasami nazywani również Quazzakami to koczowniczy lud, który wykształcił się około 1000 BBY w galaktyce satelitarnej do Skyriver, Kadann. Na skutek wędrówek zamieszkał na stale w Southriver, tam też zamieszkał tereny znane jako Przestrzeń Khazzacka. W późniejszych latach również pojawił się w Skyriver oraz Attrenikos na skutek Wielkiej Wędrówki. Koczownicy ci znani są ze swojej unikalnej kultury, niechęci do przystosowania się do lokalnego prawa oraz częstego prowadzenia wojen, przeważnie między sobą. Khazzacy są podzieleni na dwa znane, dystynktywne "podtypy"; Khazzaków północnych o przeważnie jaśniejszej karnacji i kolorze włosów, oraz Khazzaków południowych, o ciemniejszych karnacjach, często czarnych bądź brązowych włosach i o bardziej agresywnych temperamentach. Khazzacy Południowi bezpośrednio są spokrewnieni z Mesaeeńczykami, zaś Północnym genetycznie bliżej jest ludziom zamieszkującym Republikę Southriverańską.

Historia

Khazzacy po raz pierwszy pojawili się w galaktyce satelitarnej Kadann około roku 1000 BBY. Przez następne lata rozprzestrzeniali się po ów galaktyce, oraz od czasu do czasu napadali na przygraniczne planety różnych lokalnych państw.

Kultura

Kultura Khazzaków różni się od wielu innych kultur ludzkich z innych galaktyk, w tym Southriverańczyków, ich najbliższych sąsiadów. Khazzacy prowadzą nomadyczny tryb życia, poruszając się z planety do planety, wykorzystując lokalne zasoby, a następnie ruszając dalej. Jedyna planeta, na której Khazzacy prowadzą sedentarny tryb życia, to Khazzaq, która jest uznawana za świętą i jest stale broniona przez uzbrojoną flotę. Khazzacy słyną ze swoich tradycyjnych strojów, najczęściej z różnorakich futer i skór, oraz najczęściej wełnianych bądź jedwabnych, ciepłych czapek. Śpiew gardłowy jest również wielkim aspektem kultury Khazzackiej, z którego ów lud słynie.

Tradycją jest korzystanie z żywych istot (najczęściej koni dathomirskich bądź ekwinów, sprowadzonych do Southriver wieki temu przez powracających z odległych wypraw Khazzaków) jako formy podróży po rozległych stepach Khazzaq, choć tradycja ta jest powoli zastępowana pojazdami.