FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

UWAGA - Ten artykuł nie jest skończony, zostanie dokończony kiedy autorowi wróci wena do pisania tego Fanonverse. Do dodania: Gwałtowne rozwinięcie, backstory.

Kalangara to stworzenia spokrewnione z mątwami, kałamarnicami i amonitami. Żywią się śmierdzącą padliną i podróżują po morzu w skleconych z rozmaitych śmieci, drewna i tyczek statkach żaglowych, wysoce prymitywne stworzenia. Kalangara są wyjątkowo agresywne i należy trzymać się od nich z daleka.
Berat Heuvel Maz, Fauna Selonii

Kalangara - rasa rozumnych głowonogów pochodzących z planety Selonia, nastawiona wyjątkowo agresywnie do Selonian i praktycznie każdej innej rasy.

Biologia

Kalangara to niskie, półmetrowe mięczaki. Posiadają zwiniętą, wapienną muszlę działającą jako ochrona wrażliwych organów. Osiem chwytnych ramion służy do pływania w wodzie, a na lądzie do używania narzędzi. W wodzie Kalangara poruszają się w podobny sposób jak amonity z którymi to są blisko spokrewnione i z których to według większości biologów wyewoluowały, lecz na lądzie przybierają humanoidalną postawę, "stojąc" na dwóch tylnych parach mackach, używając reszty niejako jako dwóch par rąk w których to trzymać potrafią narzędzia i broń. Powoduje to że są wyjątkowo zwinne, a w walce szybkie i uszczypliwe. Ich skóra jest na ogół śliska, pokryta przezroczystym i lśniącym szlamem. Żywią się padliną, rybami oraz praktycznie wszystkim co znajdą, czasami nawet połykając małe kamienie aby przecierać pokarm w żołądku.

Ich najbardziej potężnym atakiem jest przyczepienie się do twarzy, zakrywając usta i nos, powoli dusząc swoją ofiarę.

Kultura

Stworzenia te są kompletnym przeciwieństwem Selonian - w przeciwieństwie do łasicowatych, żyjących w zamkniętych społecznościach i rzadko ruszających się z miejsca ssaków, Kalangara spędzają całe życie jako koczownicy, podróżując przez ogromne oceany planety w ogromnych statkach. Słabe i chore larwy są topione, pozostawiane są jedynie silne z miotu. Mięczaki te są wyjątkowo agresywne i terytorialne, po wejściu na ich terytorium dana istota jest atakowana, na ogół z użyciem harpunów które to Kalangara wbijają w jej statek aby przyciągnąć go do siebie, oraz miotanych oszczepów, prymitywnych broni oraz samych statków którymi to taranują pojazdy intruzów bez litości.

Kalangara dekorują swoje statki i bronie kośćmi oraz skórami rozmaitych stworzeń. Porozumiewają się językiem Mandaba w prymitywnej wersji, nie posiadają żadnej znanej religii czy systemu wierzeń.

Pomimo swojego wędrowniczego trybu życia, wielu z nich osiadywało na stale w Strefie Izolacji.

Relacje z innymi gatunkami

Kalangara są naturalnymi wrogami Selonian. O ile łasicowaty gatunek przebywa w większości pod wodą i na wyspach, wypływanie daleko w morze może okazać się dla nich śmiertelne ze względu na możliwość wpadnięcia na Kalangara i ich statki. Są też zagrożeniem dla innych gatunków wypływających daleko w morze, w tym i dla ludzi.

Używają macek Tangaondai jako sieci rybackich, kiedy wychodzą na ląd ich naturalnymi drapieżnikami są Kraby-Zabójcy oraz Toksyczne kraby.