FANDOM

Kavagat 212 Kafar - największy lądowy pojazd armii Laotai posiadający dumny tytuł "Mobilnej Twierdzy" zdobyty dzięki swojej zdolności do powstrzymywania całych dużych grup żołnierzy i pojazdów oraz przechowywania i produkowania hord armii na polu bitwy.

Historia

Kafary stworzono podczas wojen z Yuuzhan-Vongami, podobnie jak Balisty Obronne i Podgrzewacze, gdzie to również przeszły swój chrzest bojowy. Były one bazowane na czołgach Juggernaut, jednakże tworzone w inny sposób.

Specyfikacje

Kavagat 212 Kafar to w zasadzie wysoce przerobiony projekt czołgu HAVw A6 Juggernaut posiadający dwa zastosowania - bojowe oraz industrialne. Pojazd posiada pięć par kół stworzonych do tego aby móc poruszać się w bardzo głębokim śniegu z łatwością, a także zgniatać wszelką piechotę która miałaby na tyle mało szczęścia aby się pod nimi znaleźć.

Pojazd jest stworzony w głównej mierze jako ogromny czołg, ale także transporter całych armii, oraz - co jest dość niespotykane - ich konstruktor, będąc mobilnymi barakami oraz fabryką w jednym. Każdy Kafar bowiem jest wyposażony w środku w małą fabrykę prostszych pojazdów i broni, głównie droidów takich jak czołgi Juggernaut czy droidy DSD-1 na polu bitwy, prosto do walki z wrogiem, wypuszczając je wraz z hordami żołnierzy na pole bitwy otwieranym przednim włazem. Kiedy fabryka zostaje uszkodzona lub zniszczona, czy też straci materiały do produkcji staje się jednak praktycznie bezużyteczna.

Materiały do produkcji Kafar pozyskuje w dość dziwny sposób - wypuszcza on bowiem zmodyfikowane latające droidy które zdobywają zniszczone wrogie wraki pojazdów, a następnie wrzucają je do wnętrza pojazdu gdzie to są rozbierane na części lub przetapiane na metal.

Pojedynczy Kafar uzbrojony jest w baterie dział blasterowych stworzonych do likwidacji jakichkolwiek zagrożeń powietrznych oraz większych pojazdów naziemnych takich jak AT-AT czy inne Juggernauty, liczne ambrazury przez które Kirsza-Żołnierze, Hukowi Strzelcy i Konskrypci mogą strzelać, oraz wyrzutnie bomb do których można załadować bomby wypełnione śmiertelną ilością Katraksu lub gazem pyłowym.

Ciekawostki

  • Pojazd nazywa się "Kafar" ponieważ oryginalnie miał być on mobilnym generatorem trzęsień ziemi, z swego rodzaju dużym kafarem umieszczonym w jego środku.