FANDOM

Autorstwa Davrena
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-niEra-osEra-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Kadann400

Kadann w 400 ABY

Kadann, znane też jako Towarszysz Krill - galaktyka orbitująca wokół Skyriver, położona na dalekiej orbicie o średnicy 25 000 lat świetlnych. Według rakatańskiej numeracji, była jedenastą galaktyką orbitującą Skyriver. Kadann zbadano około roku 360 ABY. Do Kadann prowadzi droga nadprzestrzenna, znana jako Droga Krillańska. Kadann jest na podobnym poziomie technologii co Skyriver.

Historia

Kadann powstało niedługo po powstaniu Skyriver. Rdzenną cywilizacją i pierwszą rozumną rasą galaktyki byli Alajmarowie, których technologia opierana na otwieraniu portali międzygwiezdnych i kolonizowaniu nowych światów. 80 tysięcy lat przed bitwą o Yavin Syn stworzył w Kadann rasę Agrabów, podobnych do skyriverańskich ptakopsydów wojowników Ciemnej Strony Mocy. Przez wiele lat Agrabowie poruszali się po galaktyce, jednak około dwudziestego tysiąclecia BBY, zniknęli bez śladu. Kilka tysięcy lat później, na Bittom Prime wyewoluowała rozumna rasa Kovugów, która była dalekimi potomkami Agrabów. W 14 000 BBY Kovugowie wkroczyli na etap rozwoju cywilizacji, żeby kilkaset lat później założyć Cesarstwo Kovug. Ponad 12 000 lat później, w 2090 BBY zostali wyparci przez inne rasy zamieszkujące Kadann. Wśród nich byli Hunroni, jako jedyni zbudowali silne imperium i przez następne setki lat niepodzielnie rządzili całą galaktyką. Około 1000 BBY pojawiła się druga silna rasa, Khazzacy. Khazzacy opanowali w stopniu mistrzowskim podróże międzygalaktyczne. Mimo to nie mogli stawić czoła Hunronom i przenieśli się do odległej galaktyki Southriver. Z Kadann pochodzą także Mesaeeńczycy. Mieszkańcy planety Mesaeen po wyniszczającej wojnie z Khazzakami, wyemigrowali do Skyriver, gdzie osiedli na resztę lat. Od 1000 BBY do 399 ABY główną i jedyną siłą galaktyki było Królestwo Hunrońskie, jednak jego pozycji zagroził powrót Alajmarów. Państwo Haalaj w ciągu kilku lat zdobyło prawie połowę Kadann. Rekonkwista galaktyki zajęła Hunronom 50 lat, lecz Alajmarowie nadal pozostawali groźnymi wrogami ze swoim imperium na zachodzie.

Kadannn

Kadann w 500 ABY

Państwa

Najważniejsze rasy

Rozumne

Pół rozumne

Ciekawostki

  • W Galaktyce Kadann, mimo podobnego stopnia rozwoju technologicznego co w Skyriver, panowały kompletnie inne zwyczaje. Między innymi, dopiero około 1000 BBY zniknęły tam wyraźne podziały między płciami (Kobiety traktowano niegdyś przedmiotowo). Dodatkowo, nawet wiele lat po upadku plemion i klanów, pochodzące z tej galaktyki ludy ceniły przywiązanie do tradycji. Choć większość tamtejszych państw posiadała normalną armię i flotę, dowódcy chodzili w bogato zdobionych szatach i żupanach. Bardzo kontrowersyjnym, przynajmniej w Skyriver, tematem jest podejście Kadańczyków do relacji międzyludzkich. Pocałunek w usta czy trzymanie się za rękę w wykonaniu osób tej samej płci nie było traktowane tam jako akt homoseksualizmu, a jedynie element przyjaźni.
  • Kadann jest stylizowane na Azji Zachodniej. Hunroni powstali w oparciu o ludy tureckie i arabskie, Mesaeeńczycy przypominają bardzo koczowniczych Tatarów i Kazachów, Khazzacy natomiast przywodzą na myśl mieszankę Słowian wschodnich oraz Mongołów.