FANDOM

Autorstwa Nihilicenta

Era-repEra-ur

Jangannath — był mistrzem Jedi żyjącym podczas schyłku Republiki. Pochodził on z planety Dathomira, Jangannath, jeszcze jako noworodek został odebrany Siostrom Nocy przez mistrza Yoda był on szkolony przez niego od około czwartego roku życia. Członek Wielkiej Rady Jedi.

Jangannath był obrońcą Jedi. Był on uważany za jednego z lepszych szermierzy całego Zakonu, będąc mistrzem formy siódmej — Vaapadu (będąc jedynym, za wyjątkiem Mace'a Windu jej użytkownikiem który nie przeszedł na ciemną stronę Mocy), oraz Teräs Käsi, korzystał on z podwójnego miecza świetlnego o fioletowym ostrzu — symbolizującym balans między ciemną, a jasną stroną Mocy. Całe swoje życie poświęcił pracy dla Zakonu Jedi, szkoląc Devan For'deschel oraz Halmerego.

Podczas Bitwy o Geonosis zmierzył się w pojedynku z Dooku, którego zabił poprzez dekapitację. W czasie Wojen Klonów uczestniczył w wielu bitwach, wielokrotnie mierząc się w pojedynku z Generałem Grievousem, oraz Asajj Ventress, tą drugą pozbawiając lewej ręki na pokładzie Guarlary.

Biografia

Wczesne życie

YoungDarthMaul

Młody Jangannath.

Jangannath urodził się na Dathomirze jako syn Siostry Nocy — Kyciny, oraz bliżej nieznanego Zabraka, który zgodnie z tradycją został zabity tuż po narodzinach Jangannatha. Po urodzeniu, Jangannath został członkiem Braci Nocy klanu dathomiriańskich Zabraków służących jako wojownicy i niewolnicy Sióstr Mocy.

W wieku kilkunastu miesięcy został zabrany od Sióstr Nocy przez Wielkiego Mistrza Yodę. W wieku trzech lat rozpoczął szkolenie Jedi.

W bardzo młodym wieku nauczył się sztuki mocy nazywanej punktami przełomu. Był on także jednym z większych medytatorów w Zakonie, przez co wielokrotnie potrafił przewidzieć przyszłość, widząc m.in. konstrukcję swojego miecza świetlnego.

Inwazja na Naboo

W końcowym momencie inwazji Jangannath został wysłany na Naboo aby pomóc znajdującym się tam Jedi — Qui Gonowi Jinnowi, oraz Obi-Wanowi Kenobiemu. Walczył on przez chwilę z projekcją Mocy Dartha Sidiousa, jednak nie na tyle długo by odkryć jego tożsamość.

Wojny Klonów

Bitwa o Geonosis

Jangannth wraz z około 212 Jedi udał się na planetę Geonosis, w celu uratowania Anakina Skywalkera, Obi-Wana Kenobiego oraz senator Amidali, w czasie bitwy zmierzył się w pojedynku z hrabią Dooku, którego zabił poprzez dekapitacje. Zmierzył się on również z Generałem Grievousem, ich walka została jednak przerwana przez dość spory oddział droidów który zaatakował Jangannatha.