FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-impEra-nr
Era-fairverse-dark

Ivo Voorisossen Gaanet to członek Imperialnego Sztabu Dowództwa Naczelnego oraz Najwyższy Dowódca Imperialnych Sił Zbrojnych Nowego Imperium, sprawujący dowództwo między latami 38 - 72 ABY. Służąc pod trzema różnymi wcieleniami Imperium Galaktycznego, Ivo odznaczył się jako zahartowany weteran oraz umiejętny strateg, a także inspiracja dla młodszej generacji oficerstwa Imperium.

Biografia

Wczesne życie

Ivo urodził się w 18 BBY na planecie Delfzjicht, jednej z kilkunastu planet należących do tak zwanej Przestrzeni Inwjiderskiej, zlokalizowanej na dalekiej północy galaktyki Skyriver, w Dzikiej Przestrzeni. Jego ojciec był inżynierem, a matka zajmowała się posadą sekretarki. Kilka lat po jego narodzinach, Imperium Galaktyczne przyłączyło jego planetę do swoich granic. W wieku 12 lat Ivo zaciągnął się do Korpusu Szturmowców, który obecnie rekrutował na jego planecie.

Imperium

Kilka lat spędzonych w Korpusie popłaciło mu się, gdyż niedługo po Bitwie o Yavin został przyłączony do elitarnych szturmowców śmierci, biorąc udział w bardziej poufnych misjach przeciwko Sojuszu Rebelii. Szybko, albowiem już w 3 ABY uzyskał on stopień oficerski jako kapitan własnego oddziału także wyspecjalizowanej jednostki. W 4 ABY, wkrótce po Bitwie o Endor, Ivo, razem ze swoim oddziałem znalazł się w służbie Wielkiego Generała Kennera Loringa, który zadecydował nie uznać dowództwa Galliusa Raxa nad resztkami Imperium. Służył on zarówno na ziemi jak i w przestrzeni m.in. podczas pacyfikacji Juvex, bitwy o Indupar oraz oblężenia Malastare. Będąc zaufanym człowiekiem Loringa, był on obecny na pokładzie jego statku, Loring's Fist, gdy wielki generał, zdradzony w ramach intrygi, której częścią był sam Gaanet, został zamordowany, a jego stanowisko przejęte przez młodą moff Leonię Tavirę.

Frakcja Taviry

Po podpisaniu Ugody Galaktycznej między przedstawicielami Imperium oraz Nowej Republiki, Gaanet, teraz służąc już pod Leonią, która nie uznała traktatu, został mianowany do wyższego stopnia oficerskiego, zostając admirałem we flocie jego przełożonej. Przestrzeń, nad którą sprawowała władzę Tavira, prowadziła coś na rodzaj zimnej wojny z Republiką, obie strony nie chcące znowu wskrzesić konfliktu.