FANDOM

Autorstwa Nihilicenta
Era-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Artykuł ten zrzesza wszelkie irredentystyczne poglądy w galaktyce Skyriver (Irredentyzm — roszczenia terytorialne oparte na narodowej, etnicznej lub historycznej podstawie.[1]

Irredentyzm w Państwie Mandaloriańskim

Wielkie PM

Mapa tzw. Wielkiej Mandalory wydana na łamach mandaloriańskiego holonetu.

Korzeni poglądów irredentystycznych na Mandalorze można doszukiwać się już w czasach starej republiki kiedy to Mandalora posiadała pod swym władaniem większość pólnocnego Skyriver. Ów pogląd był mocno propagowany przez rząd podczas zarówno pierwszej jak i drugiej wojny międzygalaktycznej, przewija się on aktualnie jako postulat wielu mandaloriańskich partii faszystowskich oraz ultra-nacjonalistycznych.

Irredentyzm w Nowym Imperium

Pan-galaktycyzm

Wielkie Imperium

Postulowane granice ogólnogalaktycznego Imperium, wydane na łamach Szturmowca Codziennego.

Pan-galaktycyzm swoimi postulatami mocno nawiązuje do starego imperium Palpatine'a (Utworzenie silnego autokratycznego rządu zajmującego większość galaktyki). Koncepcja ta jest wspierana przez Ruch Eriadyjski — jedną z dwóch głownych gałęzi partii neo-imperialnej.

Galaktyka Środkowa

W budowie!

Strategia Pasma Granicznego

Ta koncepcja postulowana przez Partię Imperialną polega na przyłączeniu do Imperium kilku przygranicznych terytoriów takich jak [...]. Promowana na łamach neo-imperialnego czasopisma Dziennik Eriadu. Popularna również wśrod niektórych centrystów.

Irredentyzm w Imperium Sithów

Przedwieczne Imperium

Wielkie Sithy

Mapa Odrodzonego Imperium Sithów Vitiate'a jest często używana do propagowania rdzennych granic Sithów, Siedliska Imperium.

Koncept ten bazuje na terytoriach wszystkich byłych Imperiów Sithów, głównie tych poprzedzających Republikę Galaktyczną. Pomysł ten był wspierany przez rząd Imperium, które uznawało ów terytoria za swoje — pod okupacją Republiki, Imperium, Ordy, Mandalory oraz komunistów z Tingel, do momentu w którym wprowadzono izolacjonizm, kiedy to Imperium postanowiło porzucić plany podbojów w Skyriver na rzecz innych galaktyk.

Seat of the Empire

Koncept opierający się na terytoriach Imperium Sithów Dartha Vitiate'a, i zalicza do siebie przede wszystkim tereny należące do Siedliska Imperium, tudzież całość Przestrzeni Sithów i tereny na ok. 20 000 LY wokół. Jest to mniej ekstremalna wersja poprzedniej idei, gdyż bazuje się głównie na historycznych granicach najpierwszych Imperiów oraz na zasięgu kolonii Sithów Czystej Krwi.

Irredentyzm w Ordzie Północnej

Ordairr

Irredentystyczna mapa Ordy

Orda Północna, kraj Mesaeeńczyków był zbudowany na nacjonalizmie. Voldia Khan, twórca Ordy, uważał się za bezpośredniego spadkobiercę Ciemnej Strony. Początkowo utrzymywał dobre stosunki z Imperium Sithów, potem uznał je za fałszywych proroków. W czasie rządów Voldii, czyli w latach 460 - 512 ABY, fanatyzm religijny oraz fałszywe przeświadczenie o skyriverańskim pochodzeniu Ordyńców były pielęgnowane. Dopiero w czasie rządów Subji Khana, po 520 ABY nastroje szowinistyczne w państwie zmalały.

Przypisy

  1. https://www.britannica.com/topic/irredentism