FANDOM

Autorstwa Nihliicent
Era-oldEra-impEra-nrEra-fo
Era-canonverse-dark

Imperium Victerii — nazwa państwa stanowiącego kontynuację cesarstwa zachodnionarvvijskiego. Składało się formalnie z rdzenia, którym było Księstwo Phaymouth, oraz z równoprawnych mu formalnie hrabstw i arcyksięstw. Państwo to znajduje się również w reprezentacyjnej unii personalnej z Wielkiego Księstwa Billmontu.

Członek Ligi Ludzkiej, Osi Trójgalaktycznej i Strefy Wzajemnej Zachodnionarvvijskiej Kooperacji.

Etymologia

Najprawdopodobnie nazwa Victeria pochodzi od starovicteriańskiego słowa Victoira co oznacza zwycięstwo. Jest to interpretowane jako życzenie państwu zwycięstwa i powodzenia. Inną teorią jest to iż nazwa państwa pochodzi od Victerii I — legendarnej założycielki pierwszego państwa w rejonach dzisiejszego Księstwa Phaymouth.

Historia

Założenie

Państwo to zostało założone w roku 925 BBY w trakcie rebelii Proatrei oraz innych autonomicznych pododdziałów zrzeszonych w ramach Cesarstwa Zachodnionarvvijskiego. Aby utrzymać przy sobie swoich pozostałych wasali i ich armię Cesarz Rian III Słaby zreorganizował niegdyś potężne cesarstwo w luźną federację arcyksięstew i hrabstw pod swym niewielkim autorytetem. Kwestia tego czy jego decyzja była właściwa czy nie jest do dziś teamtem rozpraw historyków nie tylko w Victerii ale również w Proatrei i innych państwach trójgalaktyki.

Konflikty z sąsiadami i lata Asltagu

Po śmierci Riana władza w państwie przeszła na kłopotliwą Radę Regentów. Nie mogli oni się zdecydować co do wyboru nowego władcy. Sposobność w niestabilności Imperium znalazł władca Królestwa ProatreiBayram I ga-Protie który w krótkim czasie przejął prawie całą Victerię. Z czasem jego władza zaczęła się umacniać i została zapamiętana w historii Victerii jako Asltag [1]. Ostatecznie Bayram został zamordowany przez swoją żonę dlatego iż dwór Proatrei ogarnęła plotka że ów zdradził ją z victeriańską hrabiną — Ashney Colton. Po tym władza spadła na jej ramiona [2]. Niestety konserwatywne społeczeństwo Victerii nie zaakceptowało kobiety na tronie i obaliło ją po dwóch równoległych dobrze zorganizowanych powstaniach, zostawiając Proatreę w bezkrólewiu i Victerię pod władzą Ludwika I Nosiciela Pokoju.

Przypisy

  1. Przyp. Tłum. Prawo Obcego
  2. Ponieważ w morderstwo został wrobiony wcześniej karany Frankard Deshrand