FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-nrEra-foEra-legacy
Era-jerzverse-dark

Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje . W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Imperium Vardego (formalnie dalej Imperium Galaktyczne) to odłam pierwszego Imperium Galaktycznego powstały w 6 ABY na planecie Sirr, a w 107 ABY wcielony jako Autonomiczny Sektor Sirr do Drugiego Imperium.

Historia

Po przegranej bitwie na Jakku Imperium Palpatine'a rozbiło się na wiele odłamów. Większość z nich udało się do północnej części Nieznanych Regionów, gdzie w późniejszym czasie powstały dwie frakcje - Drugie Imperium i Najwyższy Porządek. Jednak wiceadmirał Jerran Varde, dowódca 119 Floty zdecydował inaczej - nie odpowiedział na wezwanie wielkiej admirał Rae Sloane i udał się do systemu Sirr, gdzie mianował sam siebie moffem, składając przysięgę nazwaną później Przysięgą Vardego - "Jeśli Imperator powróci, przysięgam, że moje Imperium przyłączy się do niego.". Sto jeden lat później przysięga została zrealizowana - wnuk Jerrana Terlan Varde przyłączył się do Drugiego Imperium po misji dyplomatycznej wielkiego moffa Bothawui Trendava Tarkina.