FANDOM

Autorstwa Fargothena

Era-col
Era-canonverse-dark

Koordynaty

Imperium Sithów, znane później także jako Nowe Imperium Sithów Dartha Malgusa, to państwo stworzone w 499 ABY na miejsce Republiki Navarskiej, która zżerana korupcją upadła wraz ze śmiercią ostatniego prezydenta z ręki sitha Asthera Fuentusa. W roku 504 ABY tron został przejęty przez Dartha Malgusa, który wprowadził parę zmian, otworzył granicę państwa (w pewnym stopniu) oraz prowadził ekspansję w pobliskich galaktykach satelitarnych, m. in. Attrenikos.

Historia

Imperium Sithów powstało pod koniec 499 roku po bitwie o Yavin, na krótko po upadku i rozwiązaniu Republiki Navarskiej. Wedle traktatu z Ir'Navaru, całość terenów Republiki trafiła do Sithów, a armia Republiki została wcielona do sił zbrojnych napastnika. Imperium, niedługo po stworzeniu, zamknęło swoje granice, otwierając w układzie Yavin strefę zdemilitaryzowaną między sobą a Trzecią Republiką, gdzie głowy obu państw prowadził negocjacje. Przez następne dziewięć lat Imperium bardzo powoli rosło w siłę, jednak wielu uważało iż zbyt ostrożna polityka Dartha Mavolusa doprowadzi Imperium do zguby, między innymi dlatego, iż Sithowie zmuszeni byli skapitulować podczas wojny z Księstwem Allemaińskim w 502 ABY, aby nie stracić zbyt dużo ludzi i terenów. Wszystko odmieniło się z ekspedycją na Zakuul, gdzie na wykopaliskach ruin niegdyś wielkiego imperium odkryto sporo artefaktów, a co najważniejsze, zamrożonego w karbonicie Lorda Sithów Dartha Malgusa. Po przyprowadzeniu go na Dromund Kaas ten wyzwał Mavolusa na pojedynek, zgadzając się z innymi Sithami, iż jego rządy są słabe i zaniedbują dobro Imperium. Malgus wyszedł z pojedynku zwycięsko, i został ogłoszony nowym Imperatorem.

Terytoria

Na tereny Imperium składa się północny zachód Skyriver, oraz liczne kolonie w pobliskich galaktykach satelitarnych, w tym Attrenikos i Kadann, które zostały zdobyte podczas ekspansji pod wodzą Malgusa.

Siły Zbrojne

Poglądy polityczne

W Imperium panował totalitaryzm, a państwem przewodził imperator, czyniąc rolę monarchy absolutnego. Imperator przydzielał najbardziej zaufanych mu ludzi do Mrocznej Rady, która zajmowała się większością spraw, które imperator uważał za pomniejsze, nie wymagające jego zdania w temacie. Ręka Imperatora pełni drugą najważniejszą pozycję w państwie. Ręka posiada wysoką ilość władzy, będąc zdolna przejąć bezpośrednią kontrolę nade całymi grupami armii, ze względu na to iż najczęściej Ręka wykonuje bezpośrednio rozkazy samego Imperatora. Początkowo, imperium prowadziło izolacjonistyczną politykę, starając się trzymać z dala od konfliktów i jakichkolwiek wydarzeń w galaktyce, koncentrując się głównie na państwie. Izolacjonizm z początku zapowiadał się dobrze, lecz gdy zostali zaatakowani przez Księstwo Allemaińskie, które postanowiło pozbyć się Sithów nim ci pozbyli się ich, ledwo powstrzymali małe państewko przed podbojem stolicy. Po śmierci Mavolusa i obwołaniu Malgusem nowym imperatorem, Imperium Sithów otworzyło się na galaktykę, czynnie biorąc udział w polityce zagranicznej, starając się poprawić relacje z wrogo nastawionym Sojuszem Południowych Systemów oraz z niepewną zamierzeń imperium Trzecią Republiką, jak i rozpoczęło epokę kolonizacyjną, najeżdżając oraz asymilując dziesiątki małych państewek oraz pustej przestrzeni w pobliskich galaktykach satelitarnych.

Otwarcie granic i zwiększona tolerancja innych ras nastała za sprawą Dartha Kyllrena, ministra od spraw zagranicznych Imperium, który postanowił rozwinąć koncepcję Malgusa o krok w przód. Kyllren otrzymał kilka orderów pokojowych, w tym Order Pokojowy imienia Aleksjusza III w 509 ABY w zamian za znaczne polepszenie relacji z Imperium Konstantyńskim, oraz Wysoki Order Orła Bastiońskiego za naprawienie wówczas zepsutych i wrogich relacji z Imperium Fel.

Imperium, od czasu gdy na tron zasiadł Malgus, było otwarte na imigrację, a sam Malgus uważał, że imigracja poprawia relację z innymi rasami. Każdy imigrant musiał natychmiastowo postarać się o zarówno obywatelstwo jak i wizę, oraz musiał znaleźć pracę w przeciągu trzech miesięcy od momentu przybycia. Jeśli nie posiadał wizy w lub pracy (czasami wymagane były oba, wraz z wizą pracy), zostawał automatycznie uznawany za niepożądanego w przestrzeni imperialnej, i łamał prawo. Grzywna i następująca deportacja była najczęstszą formą kary, a kolejne spotkanie owej osoby w przestrzeni imperialnej kończyło się jeszcze większą grzywną, chłostą lub w najgorszych przypadkach, egzekucją.

Kontrowersja niewolnicza

Imperium Sithów w roku 501 ABY otrzymało sporą ilość krytycyzmu od innych państw, gdy oficjalnie ogłosili niewolnictwo za zgodne z konstytucją i niepisanym prawem Przedwiecznych Sithów, czyniąc je legalnym.

Prawo

Prawo było uznawane za święte w Imperium. Nie przestrzeganie go zazwyczaj kończyło się grzywnami, karami, więzieniem lub w najgorszych przypadkach egzekucją. Kara śmierci była powszechnie stosowana na najgorszych kryminalistach oraz ludziach, którzy zawinili/nie stosowali się do prawa wystarczająco dużo razy, by zostać uznani za niepożądanych. Status niepożądanego był najgorszym statusem społecznym do jakiego można było upaść. Kary były surowe, ale przez większość społeczeństwa uznawane za słuszne i sprawiedliwe.

Relacje z innymi państwami

Trzecia Republika

Sojusz Międzygalaktyczny

Państwo Mandaloriańskie

Nowe Imperium

Imperium Konstantyńskie

Imperium Konstantyńskie już z początku zachowywało chłodne relacje z Imperium Konstantyńskim. Prowadzili handel oraz mieli stosunki dyplomatyczne, acz rzadko wchodizli sobie w kontakt. Nawet podczas drugiej wojny międzygalaktycznej oba państwa podpisały pakt powstrzymujący obie strony przed walką na froncie Attreńskim. Po zakończeniu wojny Cesarstwo Zaaeharen niespodziewanie zaatakowało Imperium, przebijając się w głąb osłabionego przez wojnę państwa. Imperium Sithów uznało to za dobry moment, by zaatakować i podebrać wartościowe systemy z granicy ich sąsiadów. Imperium Konstantyńskie podpisało pokój Trahański, w którym maksymalny zasięg sił Sithów został uznany za nową granicę między dwoma państwami. Od tamtej pory, oba państwa zachowują jeszcze gorsze relacje.

Cesarstwo Zaaeharen

W 507 ABY, kiedy to Imperium Sithów po raz pierwszy zawitało w Attrenikos, zaczęło poszukiwać sojuszy z państwami spoza Skyriver. Oczywistym celem był hegemon, Imperium Konstantyńskie, lub nowo przybyli Zaarianie. Ci pierwsi byli neutralni i preferowali tacy zostać, dlatego tez Imperium wysłało delegację do Zaaeharen. Oba państwa postanowiły współpracować by zachować balans siły w Attrenikos przeciw Imperium Konstantyńskim.

Święte Księstwo/Arcyksięstwo Allemaińskie

Allemaine i Sithowie mieli wrogie relacje od samego początku powstania państwa. W czasie gdy Allemaińczycy chcieli wolnego państwa, Sithom zależało na posiadaniu bogatej industrialnie planety Allemaine w swoich nowo nabytych terenach.