FANDOM

Autorstwa Silvera635
Era-nrEra-foEra-ni
Era-canonverse-dark

Imperium Huttów zwane także Imperium Rotty bądź Murgotta — państwo, założone przez syna JabbyRottę Desilijica Tiure. Imperium zrzeszało wszystkie kartele oraz większość organizacji przestępczych. Okres rozkwitu państwa przypada na lata panowania Murgotta Okrutnego.

Kwaterą główną był pałac Jabby na Tatooine.

Historia

Początki istnienia

Imperium zostało założone przez Rottę, kilka lat po śmierci Jabby. Z roku na rok do państwa dołączały kolejne kartele i organizacje przestępcze, a ostatecznie przyłączyła się do niego Kartel Huttów, dzięki czemu Imperium stało się prawowitym władcą przestrzeni Huttów.

Przewrót pałacowy i okres rozkwitu

Mój ojciec, Rotta Desilijic Tiure, nigdy nie zasługiwał na przewodnictwo klanowi Desilijic a co dopiero wielkiemu Imperium mego dziadka. Dlatego został weliminowany.
— Murgott usprawiedliwia swoją zbrodnię.

Około roku 29 ABY, Murgott zaczął spiskować przeciw swojemu ojcu, Rocie, który według niego nie powinien rządzić Imperium. Miał poważne wątpliwości czy inny ród nie przejmie władzy i odtąd będzie rządził innymi. Zdesperowany Hutt postanowił zorganizować tzw. rebelię, która miała obalić rządy nędznego władcy. Murgott nie był samotny w swoich poglądach, wielu się z nim zgadzało m.in. Majrus, dowódca piratów. Syn Rotty zapewnił swoim poplecznikom uzbrojenie najlepszej jakości, sprowadzene z Nal Hutta od członków Rady Pięciu Rodów, którzy także wspierali poczynania młodego Desilijica. Po zdobyciu broni, przyszła pora na strategię. Przez kilkanaście tygodni spiskowcy tworzyli idealny plan.

W bliżej nieznanym miesiącu 29 ABY rozpoczęto I fazę zamachu. Polegała ona na zablokowaniu Tatooine, by Rotta nie zdołał umknąć a także by posiłki nie zdołały dotrzeć na planetę. Statkami oraz blokadą dowodził Bib Fortuna. Faza I została zakończona sukcesem. Niestety okręt na którym znajdował się Twi'lek został zniszczony przez wrogą flotę. Tymczasem na powierzchni doszło do potyczki, w wyniku której Rotta zdołał dotrzeć do transportowca. Został jednak zestrzelony przez jednego z piratów.

Murgott objął władzę nad Kartelami co spotkało się z niepokojem istniejącej ówcześnie Republice Systemowej. Niedługo później potomek Jabby zyskał przydomek Okrutny z racji swego zachowania i decyzji, których podejmował. Po objęciu władzy, Murgott przyjął na służbę dwóch gangsterów, Locke'a Harvesa i Oolina Sterma, z czego ten pierwszy pełnił funkcję osobistego doradcy władcy Imperium a także dowódcy jego straży. Za panowania następcy Rotty, Imperium Huttów urosło w siłę podbijając sąsiednie systemy okalające Tatooine a także zawarło sojusz z Imperium Systemowym.

Wojna nadprzestrzenna i sojusz z Imperium Systemowym

Sposób sprawowania władzy

Formalnie władzę sprawował najpierw Rotta potem Murgott. Rada Huttów doradzała im w sprawach wojennych lub gospodarczych, jednak władcy nie musieli jej słuchać. Sytuacja zmieniła się w roku 45 ABY, gdy to życie stracił Murgott a Rada przejęła całkowitą władzę nad Kartelami. Państwo Mandaloriańskie rozpoczęło polowanie na członków tej rady i zakończyło je dopiero rok później po złapaniu wszystkich gangsterów.

Władcy Imperium

Organizacje na usługach Imperium

Pojawienia

Ciekawostki

  • Coś na rodzaj Imperium Huttów istniało już w kanonie i znane było potocznie jako Imperium Jabby.