FANDOM

Autorstwa Davrena
Era-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-fo
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Davren. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Hunroni - humanoidalna rasa wywodząca się z planety Yurinn, pierwsza wzmianka o niej odnaleziona ok.7964 roku przed Bitwą o Yavin. Przez dłuższy czas zamieszkująca małe, bo obejmujące tylko sektor Yurinn królestwo. Mimo chęci zdobycia większych terytoriów, państwo to było zależne od Republiki Galaktycznej, następnie Imperium Galaktycznego, na Nowej Republice kończąc. Hunroni są bardzo inteligentni, a odpowiednio wyszkoleni wojownicy Hunronów są wielkim zagrożeniem. Wiarą Hunronów jest wiara w Hunnara, bóstwo, które wybrało Hunronów jako naród odpowiedni do rządzenia galaktyką. Według wierzeń, wiarę w Moc należy potępiać, przez co Hunroni mieli przez większość czasu złe stosunki z Republiką Galaktyczną, Nową Republiką czy Imperium Sithów. W pewnym momencie, po wojnie między Nową Republiką i Najwyższym Porządkiem, w okresie powstawania małych państewek, Hunroni dokonali wielkiego rozwoju terytorialnego. Zdobyli część nadsektorów Eriadu, Południowego oraz Anoat, zdobywając planety takie jak Utapau, Dagobah, Sluis Van czy wcześniej wspomniane Eriadu. Odkryli również galaktykę satelitarną Kadann, w której zostali sojusznikami z bliskim im kulturowo Państwem Mesaeeńskim, a zyskali wroga w postaci Cesarstwa Kovugów.

Wygląd fizyczny

Hunroni są humanoidalnymi istotami, które nie różnią się prawie niczym od człowieka, poza faktem że nie posiadają oni źrenic. Ich włosy są prawie zawsze białe, chociaż zdarzają się przypadki szarych czy niebieskich, oraz naprawdę rzadko - występują czarne włosy. Hunrońscy mężczyźni mają wzrost od 170 do 210 centymetrów, kobiety z kolei od 150 do 180.

Historia

Pierwsza wzmianka o Hunronach pojawiła się w archiwach Jedi ok. 1964 roku przed Bitwą o Yavin. Jedi pojawili się tam, w celu przyłączenia sektoru Yurinn do nowej planety. Jednakże, tamtejsi mieszkańcy byli bardzo przeciw Mocy, co za tym idzie - przeciw Zakonowi. Tamtejszych Jedi najpierw zastraszono, by opuścili planetę, a gdy powrócili - zabito poprzez odcięcie głowy oraz nabito je na pal. Pierwszy znany król Hunronów, za czasów odkrycia rasy to Ghail Bin Dahl Anhad. Podejrzewa się, że rządził on od 1984 BBY, oraz są podejrzenia że był trzecim albo czwartym władcą Hunronów w historii. Od pierwszych znanych dziejów rasą rządziła dynastia Dahl Anhad, która jednak przestała rządzić w 1347 BBY.[1] Zastąpiły ją

  • Dynastia Thal Ghallah (1346 - 890 BBY)
  • Dynastia Dhall Vhul Tharrad (889 BBY - 120 BBY)
  • Dynastia Rhallan Thull (118 BBY - obecnie)
Hunroniszturmowcy

Szturmowcy Hunroni od ok. 7 ABY

W czasach Imperium, państwo Sheeva Palpatine mocno wpłynęło na rasę. Rozpowszechniło w niej Basic, umniejszyło wówczas władzę króla, tradycyjni Hunrońscy wojownicy zostali zastąpieni przez Szturmowców, czy też spowodowało rozwój technologiczny u Hunronów. Więc stosunek między Imperium a Hunronami był bardzo dobry, a po upadku Imperium [2] pewne elementy zostały zaadaptowane, takie jak połączony wygląd Szturmowców Królestwa Hunrońskiego z dawnymi wojownikami z sektoru Yurinn.

Po wojnie między Nową Republiką, a Najwyższym Porządkiem, od 34 do 37 ABY Hunroni zdobyli ogromną ilość terenów, w tym takie planety jak Sluis Van, Eriadu czy Utapau. Nawiązało też większe stosunki z innymi państwami. Mimo to, że względu na wierzenia w Hunnara, jedynym państwami z którymi nawiązało lepsze stosunki dyplomatyczne w galaktyce były Najwyższy Porządek i jego późniejszy odłam Dominacja. Odkryli też galaktykę Kadann, gdzie zaprzyjaźnili się z Mesaeeńczykami, a stali się wrogami dla Cesarstwa Kovug.

Wierzenia

Znani przedstawiciele

Zobacz też

Przypisy

  1. Król Vahliehr Dahl Anhad (Lata panowania 1366 - 1347 BBY) był bezdzietny.
  2. Hunroni nie popierali jednak Rebeliantów, ani Nowej Republiki