FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-ur
Era-fairverse-dark

Hudu Shiv to mandaloriański zabójca oraz członek Straży Śmierci, będący jednym z najważniejszych ludzi Pre Vizsli. Rygorystycznie trenowany od narodzin, już od młodego wieku Hudu wykazywał talent w dziedzinie walki oraz zabijania, często będąc uznawanym za jednego z najlepszych żołnierzy Vizsli, rywalizując o pozycję jego prawej ręki z Bo-Katan.

Biografia

Przed Wojną Klonów

Hudu urodził się w 40 BBY na Mandalorze podczas mandaloriańskiej wojny domowej, będąc siostrzeńcem Pre Vizsli. Jego matka umarła przy porodzie, a ojciec wkrótce potem podczas wojny, pozostawiając Hudu pod opieką swojego wuja. Hudu dorastał na Concordii, księżycu Mandalory, dokąd tak on jak i wszyscy inny członkowie Straży Śmierci zostali wygnani. Hudu był uznawany za jednego z pierwszych przedstawicieli nowej generacji Straży Śmierci, albowiem od urodzenia wszczepiano w nim fanatyczną wręcz lojalność wobec swojego wuja, jak i oddanie sprawie Straży oraz niesamowicie rygorystyczny trening w spartańskich wręcz warunkach uczynił z niego istną maszynę do zabijania. Był znany w Straży jako jej najlepszy snajper oraz szybko uzyskał tytuł prawej ręki Pre.

Misja na Vaced

Wkrótce, bo już w 22 BBY, Straż weszła w kontakt z Dooku, hrabią planety Serenno, który zachciał od organizacji jej najlepszego snajpera na kontrakt. Hudu był naturalnym wyborem Vizsli, i został on wysłany na Vaced z prostą instrukcją, zabić Komisjonera Kynachi, Langu Sommilora, i wrobić w to mistrza Jedi Ring-Sol Ambase.

Przybywając na planetę swoim ścigaczu policyjnym typu Pursuer, na zabójcę wpadł Breaker, klon należący do Oddziału Breakout. Shiv, nie chcąc zostać wykrytym, znokautował żołnierza i przywiązał go do drzewa, nie mogąc pozwolić nikomu udowodnić, iż Mandalorianie byli w zabójstwo zamieszani. Gdy Langu przybył do miejscowego kosmoportu, został zabity zatrutą strzałką, pozostawiając przy jego trupie pas narzędzi mistrza Jedi. Wtedy też do portu zawitał padawan owego mistrza, Nuru Kungurama, który wdał się w pościg za zabójcą. Po dłuższym pościgu i zabiciu eskorty młodego Jedi, oraz zrzuceniu go z ścigacza, Hudu wdał się z nim w krótki pojedynek, z którego szybko uciekł, wracając na swój statek. Wsiadając do kapsuły ratunkowej i odczepiając się od statku po poprzednim ustawieniu kursu pojazdu za statkiem Oddziału Breakout, który następnie statek zniszczył, udolnie wykonał swoją misję, pozostawiając świadków pewnymi, iż zabójca nie przeżył.

Nowy rekrut

Niecały rok później, Hudu był już nie tyle uważany za elitę Straży, co poparty dokonaniami, czyniąc z niego poważanego członka tejże organizacji. Z tego powodu, to właśnie Shiv został wybrany na opiekuna nowo nabytego rekruta, który mógł się okazać świetnym zasobem dla grupy - siostra księżnej Mandalory, Bo-Katan Kryze. Bo-Katan była utwierdzoną tradycjonalistką i idolizowała osiągnięcia jej ludu sprzed stuleci, oraz sprzeciwiała się pacyfizmowi, jaki panował wśród społeczeństwa Mandalory, przez co weszła w kontakt ze Strażą i szybko do niej dołączyła. Hudu zajął się jej treningiem, aczkolwiek niezbyt optymistycznie, ponieważ uważał iż młoda Kryze mogła być potencjalnym rywalem oraz zagrożeniem dla jego pozycji, obawa, która później również okazała się prawdą.

Trening oraz pierwsze misje

Shiv i Bo-Katan spędzili niecałe 6 miesięcy razem trenując i wykonując zlecenia dla Straży, które bywały różne. Zabójstwa, przekupstwa, przemyt oraz sianie zamętu w przeróżnych zakamarkach galatyki w celu umocnienia pozycji Straży oraz zwiększeniu jej zasobów. Wkrótce zlecono im całkiem ważną misję, która w obliczu porażki mogła mieć tragiczne rezultaty.

Misja na Corulag

Hudu został wysłany przez swojego wuja razem z Bo-Katan na Corulag, skąd mieli się dowiedzieć o lokacji jednego z ich więzionych członków Straży, który był złapany podczas próby zamordowania ważnego delegata Mandalory. Złapany więzień mógł potencjalnie zdradzić sporo o poczynaniach organizacji, do czego nie można było dopuścić. Na planecie weszli w kontakt z informantem, który zdradził im, że cel będzie przeniesiony nazajutrz na Coruscant do więzienia o zaostrzonym rygorze. To dało im sporo czasu na rozplanowanie przejęcia oraz likwidacji celu. Dwa dni spędzone na Corulag zatwierdziły przeróżne zgrzyty oraz rywalizację między nimi dwoma, ale także utwierdziło nieoczekiwany i nietuzinkowo odwzajemniony romans. Ostatecznie, po dwóch dniach przygotowań, obaj mandalorianie przeprowadzili abordaż statku więziennego i, w wyniku niespodziewanych komplikacji, byli zmuszeni zlikwidować swojego sojusznika ze Straży i doprowadzić do rewolty znajdujących się na pokładzie więźniów, co później pomogło zatuszować jakikolwiek udział Straży Śmierci w zabójstwie ogólnym chaosem na pokładzie statku.

Przejęcie Mandalory

Konfliktująca lojalność

Osobowość i cechy

Hudu był zagorzałym nacjonalistą, oraz fanatycznie wręcz oddany Straży Śmierci i jej celowi wskrzeszenia ugruntowanej w tradycjach, wojowniczej kultury Mandalorian. Shiv był również wysoce przywiązany do swojego wuja, Pre Vizsli, pod którego opieką został wychowany. Nigdy nie mając okazji poznać swoich rodziców, Vizsla był najbliższym, co Hudu posiadał pod względem rodziny, i był jednym z jego najbardziej lojalnych podwładnych. Po śmierci Pre z ręki Maula, początkowo uznając honorowość śmierci swojego krewnego, uznał on obcego za Mand'alora, jednak wkrótce potem żal wobec utraty swojej figury ojcowskiej doprowadził go do gniewu wobec sebie samego, i dołączył się do Bo-Katan, opowiadając się za stroną ruchu oporu pod przywództwem księżnej Satine.

Shiv był pewny siebie oraz swoich zdolności, czasami nawet przejawiając przez to arogancję. Ta arogancja nie była aczkolwiek bezpodstawna, gdyż sam Hudu był niesamowicie utalentowanym zabójcą oraz, jak później się okazało, łowcą nagród. Był zdolnym dowódcą i potrafił twardo postawić na swoim, choć potrafił również wysłuchać innych oraz wykonywać rozkazy. Shiv był zgoła pozbawiony wyrzutów sumienia, i posiadał bardzo bezwgzlędną etykę pracy, uznając zabijanie z zimną krwią za coś zupełnie normalnego, a czasami też pożytecznego. Mimo to, potrafił również okazywać lżejszą stronę osobowości osobą, które sobie na to zapracowały.

Umiejętności

Od młodu trenowany w niezwykle rygorystycznych warunkach, Hudu wyrósł na silnego, nieugiętego zabójcę, którego paleta zdolności była niesamowicie szeroka. Był on wysoce utalentowany w walce wręcz, znając na poziomie zaawansowanym Teräs Käsi oraz będąc niesamowicie zdolnym w technice noghrijskiej Stavy. Shiv był naturalnie uzdolnionym snajperem, a jego znajomość broni wszelakiej maści pozwalała mu na korzystanie z praktycznie wszystkiego, czym można było kogoś zabić.

Hudu znał się również na pojazdach, a z biegiem czasu nauczył się je również ulepszać (w wielu wypadkach, nielegalnymi modyfikacjami). Shiv posiadał również zdolności hakerskie, aczkolwiek nie należał do elity tej dziedziny. Znał on kilka języków, oprócz rodzimego Mando'a i Basic'a znał również Huttyjski, Duroski, Jawa i rozumiał odrobinę Shyriiwook.

Wyposażenie