FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-repEra-urEra-niEra-nrEra-foEra-legacyEra-niEra-osEra-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Hrafenr (l.mn. Hrafeny) to gatunek gadoptakowatych istot rdzennie pochodzących z galaktyki satelitarnej Firefist, a później z przybyciem Vaeringów do Attrenikos i Southriver również zamieszkujące owe galaktyki, acz są wysoce strzeżone i rzadko spotykane poza terenami państw vaerińskich. Zwierzęta te cechują się bardzo wysoką inteligencją, oraz swoją wrażliwością na Moc, dzięki której od tysięcy lat służą jako zwiadowcy oraz międzygwiezdni nawigatorzy dla Vaeringów oraz w mniejszym stopniu Nagai, czym owe gadoptaki zasłużyły sobie miejsce w Vaerińskim panteonie jako najważniejsze i święte zwierzę.

Cechy

Zwierzęta te cechują się bardzo wysoką inteligencją i zdolnością nauki, przez co zaliczane są do gatunków pół rozumnych, a przez niektórych nawet rozumnych. Potrafią szybko uczyć się komend i poleceń, posiadają bardzo dobrą (powszechnie uważa się ze fotograficzną) pamięć, umieją również nauczyć się obsługi podstawowych przedmiotów oraz bardziej skomplikowanych czynności jak otwieranie drzwi.

Hrafeny, co jest niespotykane u żadnych innych gatunków zwierząt zamieszkujących Firefist, potrafią krystalizować swoje skórzaste "pióra" (które tak właściwie nie są piórami a po prostu rozstrzępionym złuskowaceniem ich skóry), zmieniając istoty w coś na podobieństwo lustra, odbijając i wchłaniając światło naokoło, czyniąc je niewidocznymi dla gołego oka. Razem z zdolnością regulacji temperatury ciała, co utrudnia wykrywanie ich na radarach, i ich inteligencją, istoty te okazują się bardzo zdolnymi zwiadowcami i szpiegami, przez co niestety często dzikie osobniki są niepotrzebnie mordowane z rąk co bardziej paranoicznych osób. Wrodzona wrażliwość na Moc czyni z tych istot drapieżników alfa, i ich ofiarą padają liczne inne gatunki.