FANDOM

Era-fo
Era-canonverse-dark

Rząd Tymczasowy Imperium Galaktycznego to konfederacja sił proimperialnych konserwatystów, liberałów i reakcjonistów zbuntowanych przeciw Najwyższemu Porządkowi, kontrolująca w 37 roku ABY znaczącą część galaktyki centralnej Skyriver. Stworzona przez siedmiu dotąd wspierających Porządek w wojnie z Nową Republiką Galaktyczną po trwającym prawie dwa lata okresie narastającego rozgoryczenia i rozczarowania rządami Kylo Rena, nowego najwyższego przywódcy ekstremistycznej frakcji. W wyniku tak zwanego Paktu Siedmiu powstał Rząd Tymczasowy Imperium Galaktycznego, od liczby równoprawnych twórców i przywódców organizacji nazywany Heptarchią, którego celem było koordynowanie działań członków, gdy ci rozpoczną swój bunt. Od otwierającej go bitwy o Imre Heptarchia wzięła na sobie główny ciężar walk z Porządkiem, a dzięki doskonałemu rozplanowaniu pierwszych tygodni wojny i opieszałości najwyższego przywódcy zdołała zniwelować ogromną przewagę jakościową i ilościową wojsk Porządku. Mimo pewnych porażek, w tym śmierci dwóch z siedmiu założycieli organizacji - wezyra Masa Ameddy i generała Tanara Paocce'a, a także utraty Coruscant Rząd Tymczasowy Imperium Galaktycznego, od 17 VI 36 roku ABY wspierany przez reprezentującą podobne ideały Konfederację Lojalistów zdołał zepchnąć Najwyższy Porządek do północno-wschodniej części Skyriver i przybliżyć się do swojego ostatecznego celu - odnowienia Imperium Galaktycznego.

Heptarchowie

Rząd Tymczasowy Imperium Galaktycznego kierujący identycznie nazwaną organizacją składał się zawsze z siedmiu osób, reprezentantów założycielskich grup organizacji, nazywanych potocznie Heptarchami. Decyzje były podejmowane większością głosów, lecz dotyczyły tylko najważniejszych spraw, gdyż każdy z przywódców kierował przede wszystkim swoją frakcją. Poza samymi liderami w obradach brali również udział wyznaczeni przez większościowe głosowanie Heptarchów ministrowie, którzy zajmowali się codziennymi sprawami konfederacji, a ponieważ zwykle byli zaufanymi ludźmi liderów, często dostawali autoryzację do występowania w ich imieniu. Do grona Heptarchów należeli: