FANDOM

Autorstwa Foxa1010
Era-impEra-nrEra-fo
Era-canonverse-dark

Hosnian nauczyło nas jednego. Niezależnie od sytuacji, nie należy gromadzić wszystkich swoich sił w jednym miejscu... nigdy.
— Admirał Ciliax podczas narady Najwyższego Dowództwa na Celegii przed planowanym kontratakiem Najwyższego Porządku po porażce nad Mexallar

Harold Michael Ciliax to pochodzący z Jaemus mężczyzna rasy ludzkiej, służący w marynarce Najwyższego Porządku w stopniu admirała. Dowódca Drugiej Floty, a później całej marynarki. Urodzony na 10 lat przed wybuchem wojen klonów, po proklamacji Imperium Galaktycznego wstąpił do Akademii Imperialnej na Coruscant, którą ukończył z wyróżnieniem. Później służył na pokładzie okrętu ISD Lockdown, pod komendą kapitana Paula Crossroada, wchodzącego w skład siódmej floty. Z czasem sam awansował do rangi kapitana i objął dowództwo nad okrętem ISD Chaser. Brał udział w bitwach o Endor i Jakku, a później - razem z resztkami imperialnej floty - udał się w Nieznane Regiony, gdzie z czasem założony został Najwyższy Porządek. W roku 28 ABY, już w stopniu admirała, objął dowództwo nad Drugą Flotą, którą kierował z pokładu okrętu FONS Chaser. Był obecny w Bazie Starkiller podczas pamiętnego zniszczenia systemu Hosnian, później brał także udział w pościgu za flotą Ruchu Oporu. Gdy w 36 ABY dotychczasowy dowódca marynarki, Clint Adent został mianowany Najwyższym Wodzem, Harold objął jego ówczesną funkcję, którą sam piastował aż do końca roku 43 ABY.