FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-foEra-nrEra-niEra-osEra-soj
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje PieskkuPL. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Zabijanie jest najczystszą formą sztuki, mistrzyni. Śmierć ukazuje wrażliwość i kruchość życia, którym tak bardzo przechwalają się wory mięcha.
— HK-99 o tym, co robi najlepiej, 499 ABY

HK-99, pospolicie nazwany przez swoją właścicielkę Nines, to droid-zabójca stworzony w roku 35 ABY na potrzeby Najwyższego Porządku, biorąc udział w kilku akcjach i niesławnie zostając członkiem 7-mego Dywizjonu Tajnych Operacji. Po upadku i asymilacji Porządku przez Państwo Mandaloriańskie HK początkowo lojalnie pracował wraz ze swoimi kompanami z 7 Dywizjonu, jednak ostatecznie po sporze ze swoim dowódcą, FN-5176, Nines odszedł ze służby, a nim został wyłączony, udało mu się uciec, i znaleźć pracę jako płatny zabójca na usługach Huttów. Przez następne stulecia HK-99 okazjonalnie był wyłączany, znów aktywowany, a następnie dokonywał aktu mordu na swoich nowych mistrzach, jednak w 499 ABY został on złapany i skradziony przez grupę Sithów, którym nie udało się w czas wyczyścić droidowi pamięci i stworzyć z niego zabójcę na usługach Imperium, gdyż ten został "uratowany" przez Caię Blanche, która przypadkiem na niego trafiła (i uwolniła) podczas kończenia kontraktu na usługach Dartha Jeala, razem z Ninesem zabijając Sithów.

Historia

Kreacja i wczesne "życie"

HK-99 został stworzony w roku 35 ABY na Mexallar, wtedy już znane jako Snoke's Den. Jego producentem było Czerka Arms, twórcy linii droidów-zabójców typu HK, które było odpowiedzialne za model, mózg i procesor główny droida, jak i moduły i protokoły. Czerka również była odpowiedzialna za wprowadzenie kilku zmian na zamówienie, jak zrobienie karwaszy droida z cortosis, obłożenie głowy cienką warstwą phriku, zwiększenie mobilności, zręczności oraz szybkości HK, jak i usprawnienie jego wymowy, zostawiając funkcję stwierdzenia nadchodzącego typu zdania jako smaczek dla koneserów marki. Kuat-Entralla zaś wprowadzili kilka drobnych zmian oraz usprawnień w droidzie, specyficznie przystosowanych by spotkać oczekiwania Najwyższego Porządku, między innymi dodając droidowi pancerz z duranium, który zwiększył jego wagę, ale także żywotność. Niedługo po opuszczeniu fabryki HK-99 został szybko wdrożony w służbę po przejściu kilku testów bojowych.

Najwyższy Porządek

Zostanie uzupełnione z wyjściem VIII i IX Epizodu

Ucieczka

Krótko po ucieczce, HK-99 został podebrany przez śmieciarzy, których zabił, po czym udał się na Nar Shaddę, gdzie zaczął poszukiwać pracy, wiedząc, iż Huttowie zawsze poszukują zdolnych zabójców do wynajęcia - kryteria, które Nines spełniał stuprocentowo.

Cytaty

Przewiduję 71.6% szans na to, że zostanie z nas wystarczająco, by pochować w puszce.
A pozostałe 28.4?
To szansa na to, że zostanie wystarczająco, by użyć średniego rozmiaru kosza.
Kurwa, gdzie tym celujesz, blaszany łbie?
W ciebie, naturalnie.
— Podczas wymiany ogniowej na pokładzie SENS Ramparta
Droidom wstęp wzbroniony, złomie.
Dla mnie *strzał* zrobisz wyjątek.
— Poszukiwanie sithańskiego agenta na Cinthel II