FANDOM

Autorstwa Kompkompa
Era-foEra-legacy
Era-jerzverse-dark

Gwiezdny niszczyciel typu Victory III to lekki gwiezdny niszczyciel używany od początku III wojny galaktycznej przez Drugie Imperium.

Wygląd

Victory III był zdecydowanie mniejszy od Imperiali. Miał wysunięty mostek (bardziej niż w Imperialach III i IV, w których "mostek" był po prostu wyższym miejscem na niszczycielu). Kadłub niszczyciela wykonany był ze stali Quadanium, a jego wytrzymałość była o ~158% większa od imperialnego VSD-II. Z tyłu niszczyciela znajdowały się trzy wyloty silników (dwa razy mocniejszych niż w Imperialu III).

Historia

Przygotowujące się do wojny Drugie Imperium wydawało miliardy kredytów na zbrojenia. W celu zaoszczędzenia pieniędzy i wyprodukowania większej ilości statków imperator Candus Tarkin zlecił szefowi Wydziału Projektów kontradmirałowi Rathowi Calendirowi zaprojektowanie lekkiego niszczyciela o długości ok. 1 km i sile ognia porównywalnej z Imperialami II. W 58 ABY projekt niszczyciela pod kodową nazwą "23" został zaakceptowany przez Senat Imperialny, a pierwsze jednostki tego typu pojawiły się tuż przed wojną. Okręty te okazały się niszczycielskie dla Resurgentów, których dowództwo było przygotowane na ataki ze strony dwukrotnie większych okrętów takich jak Imperial III i nie umieli poradzić sobie z grupkami VSD-III niszczącymi ich flagowe okręty.