FANDOM

Era-urEra-impEra-nrEra-fo
Era-canonverse-dark

Venator to zaprojektowany przez Kuat Drive Yards typ gwiezdnych niszczycieli przeznaczony dla marynarki Republiki Galaktycznej, używany przez siły Republiki w trakcie wojen klonów. Po przekształceniu demokratycznego państwa w autorytarne Imperium Galaktyczne Venatory stanowiły trzon imperialnych sił, lecz szybko zostały wyparte z głównych, bitewnych flot przez nowsze gwiezdne niszczyciele typu Imperial, trafiając głównie do wsparcia i służb garnizonowych. Z powodu bardzo pojemnych hangarów i stosunkowo łatwej eksploatacji, Venatory stały się też podstawowym imperialnym lotniskowcem strategicznym, niejednokrotnie wspierając siły imperialne swoim znacznym, liczącym prawie trzysta maszyn kontyngentem myśliwskim tam, gdzie lotniskowce eskortowe typu Quasar Fire okazywały się niewystarczające. Z powodu ich użyteczności nie tylko zachowano znaczną ilość okrętów tego typu w imperialnej służbie, ale także modernizowano je - najnowsza wersja, Mark E pochodziła już z czasów po upadku imperium Palpatine'a, gdyż powstała dla sił Imperium Fela w 28 roku ABY. Podczas pierwszej wojny galaktycznej nadal święciły triumfy, będąc na wyposażeniu sił Heptarchii, Konfederacji Lojalistów, Najwyższego Porządku, Nowej Republiki i innych, mniejszych grup.