FANDOM

Era-impEra-nrEra-foEra-legacy
Era-canonverse-dark

Imperial II to typ gwiezdnych niszczycieli użytkowany przez Marynarkę Imperialną od 4 roku BBY. Stworzony jako następca Imperiali I i pierwotnie klasyfikowany jako podtyp owej serii typ Imperial II posiadał znacznie potężniejsze uzbrojenie, posiadając prawie dwa razy większą siłę ognia, niż sam w sobie nadzwyczaj dobrze uzbrojony Imperial I, ponadto jego unowocześniony reaktor generował 20% więcej mocy od poprzednika. W 2 roku ABY przeprowadzono modernizację serii, przy okazji formalnie oddzielając ją od swojego poprzednika - ulepszone Imperiale I oznaczono jako Imperial II mark A, zaś nowe, oraz te dostosowane do najnowszego standardu okręty, mające znacznie grubszy pancerz oraz unowocześnioną elektronikę nazwano Imperial II mark B. Podczas galaktycznej wojnie domowej typ spełnił wszystkie oczekiwania co do zdolności do walki z okrętami wroga - artyleria z łatwością niszczyła nawet najpotężniejsze krążowniki kalmariańskie, zaś pancerz chronił przed praktycznie każdym ostrzałem. Mimo, że Imperial II jak inne ówczesne imperialne konstrukcje był mało wszechstronny i pełen wad konstrukcyjnych, pozostawał w użytku nawet trzy dekady po swoim wprowadzeniu - w 37 roku ABY znaczna ilość jednostek tej serii znajdowała się w służbie zarówno wycofującego się Najwyższego Porządku, jak i flot Heptarchii, a w mniejszej ilości także w siłach Nowej Republiki. Większość jednostek typu Imperial II została przez te trzy dziesięciolecia służby zmodernizowana, lecz najpowszechniej używanym w czwartej dekadzie pierwszego stulecia po bitwie o Yavin był wariant Imperial II mark C , stworzony w kooperacji KEE i KDY. Mocno zmodyfikowane Imperiale II, zmodernizowane, pozbawione wieży dowodzenia, z mostkiem umieszczonym w kadłubie i dostosowane do pełnienia bardziej zróżnicowanych ról służyły w Marynarce Konfederacji Lojalistów jako Imperial II mark B(M).