FANDOM

Autorstwa Col. Kubal
Era-impEra-nr

Gardo Rahishia był przemytnikiem z sektora Kessel. Posiadał własny odrestaurowany frachtowiec typu SX, a później kilka transportowych promów gwiezdnych. Założył Transport Corp. Posiadał udziały w Gildii Górniczej.

Biografia

Wczesne Lata

Niewolnictwo

Gardo urodził się jako niewolnik na planecie Kessel. Od najmłodszych lat ciężko pracował w kopalniach Przyprawy. Dzięki sprytowi udało mu się przetrwać dzieciństwo. Był niewolnikiem, aż do 2 BBY, gdy pewien przemytnik pokłócił się z jego właścicielem. Przemytnik zaczął wymachiwać blasterem, Rahishia wykorzystał sytuację. Wyrwał przemytnikowi blaster i zastrzelił go oraz swojego właściciela. Gardo wszedł na pokład frachtowca przemytnika, cały magazyn zapełniony był blasterami. Okazało się, że kłótnia spowodowana była tym,że przemytnik chciał zapłacić za Przyprawę blasterami. Gardo wyszedł i zaczął rozdawać niewolnikom blastery, wybuchł bunt. Niewolnicy szybko przejęli kopalnie i całą planetę. Jako wolni ludzie, jedni postanowili sami wydobywać i sprzedawać Przyprawę, inni chcieli opuścić planetę. Gardo wziął sobie frachtowiec na własność i zabrał ze sobą kilku buntowników jako załogę, odlatując z Kessel.

Przemytnik

Będąc przemytnikiem często wracał do sektora Kessel po różne niekoniecznie legalne ładunki. Na samej planecie postawiono jego pomnik, symbolizujący wyzwolenie Kessel z niewolnictwa. W czasie jednej z podróży po sektorze w 8 ABY spotkał na planecie Aeneid Wullfa Yularena, który zatrudnił go by bezpiecznie przemycił go na planetę Bellassa. Kilka dni później Yularen znów miał dla niego pracę, tym razem stałą. Miałby przemycać ptaki Kessele na Bellassę. Pozornie bezwartościowe ptaki zdawały się ważnym towarem dla Yularena, widząc w ofercie dobry biznes przyjął ją bez zastanowienia. Niedługo potem na świat przyszła jego córka Mia Rahishia, której matka zginęła przy porodzie, a on został samotnym ojcem. Nie mogąc osobiście dostarczyć Kesseli, wysłał na Kessel prom gwiezdny mający przemycić pierwszą dostawę ptaków. Jak się później okazało prom został przechwycony przez patrol Nowej Republiki, a jego załoga została aresztowana.

Transport Corporation

Kontrakt GFK

Gardo napierany przez Yularena, myśląc o przyszłości córki postanowił założyć na Bellassie firmę Transport Corp. i oficjalnie podpisał kontrakt z Yularenem. Prawie natychmiast wysłał do Kessel dwa promy.

Kontrakt RebelCo S.A.

Pare lat później, będąc na Kessel skontaktował się z nim jego stary przyjaciel Jorn Peperton, wytwórca narkotyków. Chciał, aby Gardo zabrał go na Coruscant, opowiedział mu o niezwykłym napoju, który stworzył. Rahishia zabrał go na Coruscant i podpisał kontrakt na Przyprawę z Kessel i kilka rodzajów owoców. Przypominając sobie o Yularenie postanowił poznać go z Jornem, zgadując, że Yularen zainteresuje się napojem. Nie mylił się, albowiem niedługo później zawiązali współpracę.