FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Koordynaty

Galactic Capital Helghania, często skracane po prostu do G.C. lub Helghania to oficjalna stolica zarówno Imperium Helghańskiego oraz całej galaktyki satelitarnej Firefist. Będąc najludniejszym miastem w całej galaktyce, Helghania służy jako centrum handlu oraz wymiany kulturowej, ciesząc się znacznymi przychodami z zarówno turystyki jak i eksportu. Helghania często jest nazywana Międzygalaktyczną Stolicą Mody ze względu na to iż siedziba główna popularnej międzygalaktycznej marki ubrań Dïktat znajduje się właśnie tutaj.

Geografia

G.C. Helghania pokrywa sporą część planety New Helghan, bo aż ponad 75%. Większość terenów została wyrównana przez laty podczas rozbudowy miasta, dlatego też Helghania przede wszystkim znajduje się trochę ponad poziomem morza. Przez miasto przepływają liczne rzeki, jednak najdłuższa, Nejwa, przepływa przez sporą część miasta. Obok Helghanii, pozostałe 25% planety pokryte jest dwoma innymi miastami, Visarią i aktualnie kończącą budowę Stahlię.

Historia

Gospodarka

Transport

W mieście jest pięć różnych sposobów transportu miejskiego, superszybkie pociągi maglevowe, autostrady superszybkiego ruchu obsługujące jetlevbusy i inne pojazdy antygravowe, supersoniczne samoloty, podziemne metro supersoniczne, które jest prawie dwukrotnie szybsze od pociągów maglevowych oraz nabierające popularności latające transporty oraz promy.

Turystyka

Ochrona Zdrowia

Sport

Miasto ma wiele drużyn wielu dziedzin sportowych, do najważniejszych należy Helghania's Blacks, drużyna gravballa, która już kilkukrotnie zwyciężyła Ligę Firefist.

Edukacja

Administracja

Dzielnice

  • Dystrykt Viktorii
    • Plac Zwycięstwa
    • Ulica im. Jorhana Stahla
  • Dystrykt Portu Vincenns
  • Dystrykt Visariego
  • Dystrykt Radeca
  • Dystrykt Stahla
  • Dystrykt Wojska Helghańskiego
    • Plac im. Eskadry Prewencyjnej
  • Dystrykt Neonowych Świateł
    • Plac im. Ingrid Stahl

Osoby związane z miastem

Miasta Partnerskie