FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-ćómverse-dark

Górskie Giganty - prawdopodobnie wymarły wyjątkowo dawno podgatunek Selonian.

Opis

Górskie Giganty przypominały Selonian podgatunku Białego, z nieco dłuższymi rękami, krótszymi szyjami, grubszymi kośćmi oraz znacznie większym wzrostem i masą ciała - dorosły samiec Giganta mógł dorastać do czterech metrów wysokości i ważyć tonę.

Potrafiły pływać, unosić się na wodzie oraz nurkować, a także wspinać się na góry. W przeciwieństwie do Selonian prowadzili głównie naziemny tryb życia, budując lepianki z kamieni i śniegu lub żyjąc w skalnych grotach. Samica rodziła głównie jedno lub dwa młode po roku ciąży. Z tego powodu w przeciwieństwie do Selonian, gatunek ten posiadał na ogół nie sześć, a dwa gruczoły mleczne.

Posiadali dłuższe i grubsze futro od Selonian, samice posiadały na głowie i kończynach futro zdolne dosięgnąć nawet do 2 metrów długości, używane do przechowywania dzieci. Nowo narodzone Giganty nie posiadały futra i musiały być pod stałą opieką matki żeby nie zamarznąć.

Mało wiadomo o ich kulturze, nie wiadomo czy posługiwali się jakimkolwiek językiem, naukowcy stwierdzają że bazując na rozmiarach ich klatki piersiowej oraz zachowanych w lodzie przedstawicielach gatunku odgłosy wydawane przez stworzenia mogły roznosić się echem, zaś same ich głosy mogły być w przeciwieństwie do większości Seloniańskich głębokie i grube. Według badań tkanki kostnej oraz wagi szkieletu i całych odnalezionych zwłok Giganty można było rozpoznać po ich głośnym, niskim tupaniu podczas poruszania się.

Górskie Giganty potrafiły używać prostych narzędzi jednoręcznych, głównie broni takich jak maczugi lub nadziaki tworzone poprzez wyrywanie drzew - często rzucały też po prostu we wrogów kamieniami lub głazami, albo najzwyczajniej w świecie ich deptały.

Podobnie jak Selonianie, wiele Gigantów, zwłaszcza płci żeńskiej było otyłych - w górach odnaleziono resztki ciała Giganta który ważył 2 tony.

Ich oczy świeciły żółtym blaskiem.

Nie jest jasne w jaki sposób Giganty wymarły, dwie najpopularniejsze hipotezy to wymarcie z powodu braku pożywienia, lub wybicie przez Selonian. Druga jest mniej prawdopodobna, albowiem starożytne zapiski wskazują na to że Giganci żyli w symbiozie z Selonianami, a nawet byli przez nich otaczani opieką. W czasach Wojen Klonów padła teoria o skażeniu ich terenów łowieckich, przez co Giganci zginęli w wyniku plagi.

Zmartwychwstanie

Popularna teoria twierdzi iż Górskie Giganty przetrwały plagę poprzez pomoc otrzymaną od Selonian, sami Selonianie uważają że Giganty ocalił Ondai i zabrał je w sobie tylko znane miejsce. O tym jakoby gigantyczni Selonianie nadal istnieli świadczyć miałyby wszelakie opowieści szmuglerów o ludziach ocalonych przez "wielkie włochate stworzenia" podczas śnieżnych burz, oraz dziwne ślady w tajgach takie jak powyrywane z korzeniami drzewa lub zwłoki dużych zwierząt z oderwanymi głowami.

Biolodzy nie wykluczają że Giganci mogą nadal żyć. W roku 252 BBY naukowcy odkryli w opuszczonych Seloniańskich tunelach zwłoki przedstawiciela wymarłego gatunku Rakata, inspekcja szkieletu którego wykazała że zmarł poprzez zmiażdżenie klatki piersiowej z "siłą pompy pneumatycznej". Przy samym Rakata odnaleziono notatkę zapisaną w jego PDA, samo urządzenie zostało zamrożone przez niskie temperatury panujące w jaskini ze względu na częściowe oberwanie sklepienia które pozwoliło do pewnego stopnia na wdarcie się do środka temperatury oraz śniegu z zewnątrz.

Notatkę udało się odrestaurować:

Nie mogę wyjść. Nie mogę wyjść z jaskini, to coś tam jest. Zabarykadowałem się tutaj, ale to coś może z łatwą usunąć głazy. Widziałem jak nimi rzuca, moja noga krwawi. Chcę umrzeć, ale jednocześnie nie chcę, jeżeli zobaczycie to moi towarzysze, to uciekajcie. Jeśli to widzisz to uciekaj, uciekaj. Nie mogę. Nie wiem. Nie wiem. Chcę żeby tu ktoś ze mną był. Chcę być w domu. Nie chcę tu być. Płaczę. Nie powinienem czuć strachu ale czuję boję się. To coś tu jest ja nie chcę ja nie wiem boję się chcę żeby tu ktś ze mn by ja si boj ch d m tki PPOM CO Y ni e nie nie pomocy ja nie ja ni ch ja chc do oje rodzin ja nie poddaję ja nie nie nie wiem nie nie

Sami naukowcy po przeczytaniu jej byli w szoku - nie byli wstanie zrozumieć co może sprawić że członek niebezpiecznej, brutalnej rasy jak Rakata był taki przerażony, momentalnie odrzucono jakiekolwiek inne zwierzęta które dla Rakatańskiego żołnierza nie stanowiłyby zagrożenia, wyeliminowano z kandydatów Selonian oraz inne gatunki rozumne zamieszkujące planetę albowiem te również nie były w stanie przerazić Rakatańczyka, pozostawiając jedynie możliwość że był to jeden z Górskich Gigantów.

2 lata przed Bitwą o Yavin znaleziono w Selońskich górach odciski stóp przypominające te należące do Selonian, jednak o znacznie większej średnicy.

Ciekawostki

  • Górskie Giganty bazowane są na Yetim oraz Ałmysie.