FANDOM

Autorstwa Nihilicenta
Era-ni
Era-fairverse-dark

Felicius Virilis (ur. 14 VII 132 ABY Walentia, zm. 22 XI 183 ABY Aerbia), to walencki polityk, wojskowy, mąż stanu, przywódca i członek nacjonalistycznego Uzdrowienia. Siódmy Konsul Wszechatryzji od VII 180 ABY, wcześniej Poseł na Comitia Popularae. Generał w 8 armii nadsektora stołecznego Atryzja.

Urodzony na większościowo coruscańskiej Walentii jako syn miejscowego przedsiębiorcy Elticiesa Virlisa i Admirał w flocie Republiki Śródgalaktycznej Manlii Virilis. Jego karierę uniwersytecką przerwała Pierwsza wojna trankwilistyczna podczas której wsławił się odwagą i honorem, za którą szybko awansował, przyznany został mu także Order Przedmurza. Po zakończeniu wojny stacjonował w nadsektorze stołecznym Atryzja, gdzie otrzymał rangę Generała. W 175 ABY kandydował do Comitia Popularae, do którego dostał się z ramienia Uzdrowienia, w tym samym roku wydał także holoksiążkę Z frontu... będącą zbiorem opowieści i wycinków z dziennika jednostki w której służył.

W 180 ABY, już jako przywódca Uzdrowienia wystartował na Konsula, wygrał zaledwie dwoma procentami poparcia z przedstawicielem laborzystów, Vixel Ruterth. Jego konsulatura trwała pod znakiem napięć na linii Atryzja-Humbarine, związanych z istnieniem w dawnej zachodniej części LRC Republiki Norton. Doprowadziło to do kilku pomniejszych konfliktów granicznych.

22 XI 183 ABY podczas wizyty na Aerbii w kierunku Feliciusa oddano serię strzałów z ciężkiego karabinu DX-76, rany które odniósł były śmiertelne. Jego zabójca następnego dnia pojmany został w jednym z barów na planecie, jego tożsamość potwierdzono jako Chrysalus Getha, trankwilista u którego po przesłuchaniu odkryto powiązania z LRC, został on skazany na karę śmierci która wykonana została 24 XI 183 ABY poprzez gilotynę.

Życiorys

Dzieciństwo i młodość

Urodził się 14 VII 132 ABY w walenckim mieście Tybur, jako syn lokalnego biznesmena Elticiesa Virilisa, matką Feliciusa była Manlia Virilis, z domu Harris CentGalska Admirał i wojskowa, córka Mera Denonce Marleya Harrisa.

Felicius posiadał trójkę rodzeństwa, starszą o dwa lata siostrę Elisabet i dwóch młodszych o trzy lata braci, Maddoxa, oraz Clodiusa. Felicius uczęszczał do państwowej szkoły położonej w centralnej dzielnicy swojego miasta. W 147 ABY Gubernia Wszechatryzyjska, której był obywatelem ogłosiła secesję, w skutek inwazji Trankwilistów na Wszechatryzję piętnastoletni Virilis zaciągnął się do wojska Wszechatryzji.

Służba wojskowa

Felicius wcielony został w szeregi 17. Pułk piechoty zmotoryzowanej i, na pokładzie krążownika typu Esquivalience wchodzącego w skład 9. Floty Ofensywnej wysłano go na położony przy Szlak Atryzyjski trankwilistyczny świat oceaniczny, Mokal. Walki o glob trwały sześć tygodni i zakończyły się zwycięstwem żołnierzy Wszechatryzji, Felicius podczas bitwy wykazał się wyjątkową odwagą i ochotniczo zgłosił się do infiltracji nieprzyjacielskiej fortecy.

Po wiktorii na Mokalu dziewiąta flota została przez sztab na Auxien skierowana do sąsiedniego systemu, by wspomóc 13 pułk piechoty zmotoryzowanej w oblężeniu miasta Parlat, Felicius jako już wtedy sierżant dowodził oddziałem złożonym z 20 żołnierzy, dostał on wtedy zadanie wysadzenia zachodniego muru miasta, dokonano tego poprzez podkop podeń i podłożenie ładunków wybuchowych od środka, pozwoliło to na wkroczenie do fortecy i pojmanie ważnego trankwilijskiego generała, Balosaranina Oliriena Raskana.

Kariera polityczna

Po wojnie Felicius wstąpił do Uzdrowienia, ugrupowanie to w tym czasie stanowiło drugą największą siłę w Comitia Popularae, a także trzecią największą w Comitia Pagusae. Został nominowany na wice-zastępcę Naczelnika Pagusu Exteria.

W 175 ABY Felicius wystartował na Posła do Comitia Popularae, do którego dostał się poprzez zwycięstwo w swoim rodzimym wyborczym okręgu praeskim. W Comitia Pagusae głównie wspierał inicjatywę swojej partii optując za deregulacją i zwiększeniem wydatków na Siły Zbrojne, popierał on również ustanowienie niezależnej od reszty Skyriver wszechatryzyjskiej waluty, jednak ustawa ta przegrała marżą 17 głosów.

W roku 180 ABY ogłosił, po długich konsultacjach ze swoją partią kandydaturę na pozycję Konsula, obiecał on między innymi kontynuowanie ofensywy na LRC, zwiększenie funduszy na wojsko o 5%, uniezależnienie waluty na terenach Rzeczpospolitej od Banku Galaktycznego. Największym zagrożeniem dla wygranej Virilisa był kandydat laborzystów, Vixel Ruterth. W IX miesiącu 180 ABY przeprowadzone zostały wybory, których wyniki ogłoszono następnego dnia, z niemal 53% poparciem zwyciężył je Felicius. Tego samego dnia został on zaprzysiężony.

Konsulatura

Impet wygranej Virilisa doprowadził również do zwycięstwa Uzdrowienia w parlamentarnych wyborach roku 181 ABY (partia nie zdobyła większości jedynie w Comitia Pagusae gdzie liczba jej członków, pomimo przerastania liczby laborzystów dalej nie pozostała większa od ograniczonej do tejże izby koalicji niezrzeszonych reprezentantów, powszechnie nazywanej Partią Regionów). Virilis w bardzo krótkim okresie zgłosił poprawki do konstytucji zmniejszające wiek emerytalny dla Rady Seniorów, poprawki te nie zostały jednak przyjęte, a sam ruch często nazywany był atakiem na demokrację i działaniem, które miało przynieść korzyść wyłącznie Uzdrowieniu, w istocie było tak, świeżo upieczony Konsul obawiał się, że Seniorat wykorzysta swoje konstytucyjne prawo i dokona próby pozbawienia go funkcji.

W trzecim miesiącu jego pobytu w Pałacu Konsulskim na Atryzji przestrzeń chronionej przez Rzeczpospolitą Republiki Norton została naruszona przez jedną z flot trankwilistów, tego samego dnia Felicius wygłosił przemowę, w której ostrzegł LRC, że jeśli nie wycofają się z przestrzeni Nortonu Wszechatryzja zmuszona będzie do deklarowania wojny z reżimem. Podobne kryzysy odbywały się również w X 182 ABY, oraz II 183 ABY.

Zamach i śmierć

W IX 183 ABY Virilis, wraz ze swoją żoną, Florią odwiedził nowo otwartą stocznię na Aerbii. W czasie jazdy kawalkady ścigaczy w jej kierunku oddana została seria czterech strzałów; pierwszy z nich chybił, drugi trafił Virilisa w ramię, trzeci w głowę, a ofiarą czwartego padł Naczelnik Pagusu Aerbia, również znajdujący się w samochodzie. Po przewiezieniu do szpitala Felicius zmarł w wieku 51 lat, pochowany został w piwnicy Pałacu Konsulskiego, którego nowym rezydentem został mianowany przez Radę Seniorów Sparax Daevia.

Kilka godzin po zamachu w jednym z aerbskich barów odnaleziony został napastnik, zidentyfikowany jako 32 letni Chrysalus Getha, który po brutalnym przesłuchaniu wyznał, że został on opłacony przez LRC. Dwa dni później Chrysalus został stracony za zdradę stanu i zabójstwo. W tym samym czasie, Siły Zbrojne państwa wkroczyły na przestrzeń trankwilistów, a ambasador państwa na Humbarine przekazał MSZ Komuny deklarację wojny.

Życie osobiste

Felicius poślubił swoją jedyną żonę, Florię Virilis 16 V 155 ABY na belwederze na Werginii. Miał on jedno dziecko, syna Aspasiusa. Z wyznania był panteistą.