FANDOM

Era-impEra-nrEra-fo
Era-arekverse-dark

Autorstwa Yaxiro

Federacja Trixan – państwo znajdujące się w Nowej Galaktyce. Została założone w 18 BBY przez ocalałych separatystów, którzy nie pogodzili się z klęską i powstaniem Imperium Galaktycznego.

Historia

Powstanie

Po tym jak Rada Separatystów została zamordowana na planecie Mustafar przez Dartha Vadera, niektórzy separatyści nie pogodzili się z tym i w Nieznanych Regionach zawiązali sojusz mający na celu przywrócenie Konfederacji. Ich siły były zbyt słabe, więc postanowili się wycofać do innej galaktyki. Rok później wspólni powołali do działania Federację Trixan, a na jej pierwszego prezydenta wybrano komodora Lexa Sobexa.

Okres Imperium

Około 7 BBY do Nowej Galaktyki przybyły statki kolonizacyjne Imperium Galaktycznego. Federacja nie chciała wchodzić w nowy konflikt z duży silniejszym przeciwnikiem, więc postanowiła wycofać się w północne obszary galaktyki. Tam dość szybko zajęła kilkanaście planet, pokonując i naginając do swojej woli rdzennych mieszkańców.

Podbój Dartha Anguirsa

Po upadku Palpatine'a, Federacja zawarła przymierze z nowo powstałym Państwem Hesh. Oba państwa skorzystały na tym sojuszy i rozwinęły się zarówno gospodarczo, jak i technologicznie. Po objęciu rządów nad Hesh przez Ravana i przemianowaniu państwa na Mroczne Imperium, Federacja wsparła Imperium w trwającej rok wojnie. Udało się zdobyć kilka sektorów, w których założono kolonie.