Ten artykuł dotyczy ery SojuszyTen artykuł dotyczy ery kolonialnejTen artykuł dotyczy ery galaktycznej rewolucji technologicznej
Przeglądasz wariant tego artykułu w Canonverse

Federacja Tingel to państwo znajdujące się w galaktyce centralnej Skyriver, zajmujące wschodnią połowę nadsektora Tingel Dolny. W wyniku trankwilitystyczno-niepodległościowej rewolucji wymierzonej przeciw Trzeciej Republice i sprzymierzonym z nią państewkom, zwłaszcza władającego większością Tingela Dolnego Imperium Zyggeriańskiego która ogarnęła zarówno Tingel Dolny, jak i Górny kontrola nad większością zachodniego Tingela przeszła w ręce Ludowej Republiki Tingel - naprędce zorganizowanego państwa rewolucjonistów. 8 I 360 roku ABY Trzecia Republika podpisała traktat pokojowy, w którym uznawała istnienie nowego państwa i jego władzę nad wschodnią połową Dolnego Tingela, w zamian za zaprzestanie prób zaniesienia rewolucji do Sektora Korporacyjnego i reszty Tingela Górnego, a cztery dni po podpisaniu umowy, Komitet Centralny Ludowej Republiki ogłosił powstanie Federacji Tingel i zniesienie stanu wojennego. Młode państwo szybko skupiło się na naprawie zniszczeń spowodowanych przez intensywne walki, oraz na utwierdzaniu pozycji ideologii, którą rewolucjoniści nieśli na sztandarach razem z hasłami o niepodległości - trankwilityzmu, opartego na syntezie zliberalizowanego komunizmu i starożytnych filozofii regionalnych, zwłaszcza na takich ich aspektach jak samodyscyplina, spokój wewnętrzny i poczucie przynależności do wspólnoty narodowej. Świeżo powstały kraj boryka się z wieloma problemami, ale poziom życia i PKB rosną - w czwartym miesiącu 360 roku ABY osiągnął on poziom przedwojenny, a prognozy sugerowały dalszy wzrost. Mimo, że czasy rewolucyjne były niezwykle krwawe, pełne zbrodni wojennych po obu stronach, Federacja Tingel unika masowych opresji, między innymi z powodu poparcia mas, jakim się cieszy i bez tego, lecz mimo to państwo nie jest zbyt wolnościowe - wszystkie działające partie muszą swój program dostosować do idei trankwilistycznych, prywatna inicjatywa gospodarcza jest ograniczona do drobnych interesów, a upamiętnienie pierwszego lidera rewolucji, bohatersko poległego w czasie bitwy na Tooli Ervarda Snowdena graniczy czasem z kultem jednostki.